Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 3 mars 2009 20:12

Den här dagen har rullat på riktigt hyffsat. Började med att lasta virke i Heby till Töreboda. Problemet med Töreboda är att det går ett järnvägsspår genom hela byn. Längs hela spåret är det en massa viadukter som har en fri höjd på 3,5m. Utom på ett ställe dår man kommer under. Detta vet ju jag sen tidigare, men stället som jag skulle till låg alldeles längs vägen några km utanför byn, så det såg ut som om det låg på min sida om järnvägen. Eller hur? När jag kommer dit så är det en pytteliten viadukt som jag kommer igenom varken på höjden eller bredden! Fick åka en mil för att kunna vända! Nu vet jag åtminstone till nästa gång.


På vägen därifrån talade jag med min kära hustru. Hon var lite skärrad! Hon hade nämligen tänkt att rosta lite bröd, vilket slutade med att hela brödrosten stod i lågor. Shit happens! Eller vad säger man? Brödrosten fick i alla fall besöka en snödriva.


Nu sitter jag i Vårgårda för min dygnsvila. Har ett lass på till Hisingen. Vi var två stycken som lastade samtidigt, varav ingen av oss hittar till stället. Vi tog en gemensam rast i Hasslerör och sade att vi skulle rasta här för vidare färd imorgon. Han skulle bara tanka i Götene längs vägen. Har stått här en och en halv timme nu och han har inte dykt upp ännu, så det verkar som om han åkte vilse redan på vägen ned. Jag har vid det här laget i alla fall lyckats lokalisera var jag ska imorgon tror jag, så jag hoppas att det löser sig! Det får bli allt, over and out!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards