Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 19 mars 2009 22:53

Idag var jag och frun in till stan och träffade en annan revisor. Jag vart rekomenderad att prata med honom av en bekant till oss och han var verkligen helt suverän att prata med. Massor av energi och jätteengagerad! Det var tänkt att vi skulle vara där ca. tjugo till trettio minuter, men det tog tre timmar. Kändes jättebra när vi gick därifrån då jag nu känner att jag har ett hum om saker och ting. Tyvärr kan jag ju bara konstatera att vår "vanliga" revisor inte riktigt har varit på tårna, så jag måste ringa honom imorgon. Känns ju som om poängen med att anlita en revisor är att man ska ha nån som kan tolka siffrorna i tex en balans- och resultaträkning. För er som inte är så insatta kan jag ju meddela att det inte är så jäkla lätt att direkt utläsa vad den säger om man inte har nån att fråga. Sen finns det faktiskt lagar att följa, och om jag i nuläget inte vidtar vissa åtgärder så riskerar jag att bryta mot vissa av dem. Det borde vår revisor ha sett och påtalat.


Måste ju också få skryta lite. Revisorn vi träffade idag återkom flera gånger till att han var mycket imponerad av mitt "pappersarbete" och att jag hade sån koll på siffrorna. Känns ju faktiskt jäkligt kul att få höra det av nån som faktiskt har som yrke att jobba med precis det. Visar ju också att det, trots att det tar ganska mycket tid i anspråk, är värt att lägga så mycket energi på det. Det är också tack vare det som man kan upptäcka vissa brister i tid, samt se vad man kan göra åt det. Om det går att göra nåt åt?


Hade tänkt att hinna med lite mera saker idag när jag ändå var inne i stan, men eftersom det tog så pass mycket mera tid i anspråk än vi hade tänkt, han skulle bara offra lite tid av sin lunch, så han jag helt enkelt inte med det. Mormor satt hemma och var barnvakt till alla barnen, så vi kände väl att vi var tvungna att åka hem. Bland annat hade jag tänkt att jag skulle försöka att ragga lite extrajobb att ta på faktura, men det får väl bli nån annan gång istället. Inte hann jag med att fortsätta med Clion heller, så jag vete tusan när jag ska få ihop det fanskapet heller.


Nu på kvällen var det årsmöte i vägföreningen också, men det gick ovanligt snabbt faktiskt. Brukar alltid bli en massa prat och "skvaller", men i år hade det visst inte hänt så mycket. Kan ju dock meddela att de som är intresserade kan komma och kolla på rally här den 16:e Maj. Eventuellt ska väl tilläggas! Men enligt planeringen så ska det äga rum då i alla fall.


Nu är det kväller, gonatt och på återseende!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards