Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 23 mars 2009 15:21

I morse när jag skulle ut och sätta i sladden till bilen så upptäckte jag att ena bakhjulet var platt. Skit också! Clion upphissad och en Chrysler utan luft, tyvärr så var det nertill på hjulet som luften var borta också;) Detta innebar att barnen fick gå till bussen medans jag fyllde upp hjulet med luft. När jag sedan skulle skjutsa Ronja till dagis så var det i princip tomt igen. Så efter dagis åkte jag till däckverkstan där de inte kunde hitta nåt läckage och däcket höll trycket uppe. Skumt! Sen åkte vi in till stan, där jag fick fylla på ett par gånger till. Nu har jag skaffat reservhjul på burk att ha ifall att, men förhoppningsvis ska jag inte behöva att använda det. Ska nog försöka att ta mig till en däckverkstad igen.


Jag har också lämnat Clions bromstrumma till mekaniska verkstan här nästgårds, så att de kan pressa ur lagret åt mig. Så förhoppningsvis är den snart på rull igen. Fast den blir ju billig i drift när den står uppallad!


Slutligen kan jag ju meddela att jag återigen är riktigt trött på grannkatter. De jagade ju bort Kitty häromdan, när hon äntligen hade börjat att gå ut igen, och hon har varit borta i två dygn. I morse hittade jag henne. I samma gran som sist! men hon vägrade att komma ned självmant, så jag fick ta stegen och hämta ner henne. Nu är hon inne och lär nog förbli det ett bra tag till misstänker jag. När Ronja kom hem så gick Kitty fram till henne direkt och lade sig och kelade i knät på henne. Hon hade nog saknat Ronja tror jag. Nu har jag annat att göra än att sitta här och skriva. Ajöss och på återseende!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards