Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Leif Jendelöv - 11 mars 2009 20:48

Imorse så följde Annika barnen ned till bussen, men de kom hem igen då det aldrig kom nån buss. Alltså blev jag tvungen att skjutsa dem till skolan samtidigt som jag skjutsade Ronja till dagis. Det visade sig att anledningen till att bussen aldrig kom var att den (naturligtvis) hade åkt i diket i halkan. Shit happens! Vid lunch så ringde de från skolan och sa att bussarna hem också var inställda, så det var bara att hämta dem i skolan. Nu hade vi sån tur att det redan var bestämt att Mormor skulle hämta Lina i skolan, så det var bara för Albin att tillbringa en timme på fritids i väntan på Mormor. Mormor och Lina åkte sedan till Linas fiollektion innan hon kom hem för att äta innan vi skjutsade henne till pingisträningen. Det måste vara rätt jobbigt för Lina, men hon vill fortsätta med de aktiviteter hon har idag.


Har också hunnit med att baka en del idag. Först en sockerkaka till fikat idag, sen en massa bullar. Det visade sig nämligen när jag läste igenom lite minnesanteckningar att jag visst lovade att fixa fika till nästa styrelsemöte i idrottsklubben, så det var ju bara att grabba tjuren vid hornen och baka lite då.


Imorgon måste jag in till stan för att hämta delar till lilla Clion. Vet fortfarande inte hur fan jag ska få bort trumman än, men jag får väl improvisera lite. Skulle behöva se över avgassystemet också, då den har börjat att bröla rätt så bra på sista tiden. Det slår lite i golvet ibland också, så jag misstänker att det är av nånstans vid nån skarv. Får väl se helt enkelt!


Nu ska jag nog gå och titta lite på TV tror jag. Ajöss med er!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards