Alla inlägg under februari 2009

Av Leif Jendelöv - 5 februari 2009 19:47

Jo, jag kom loss från Flen i morse till slut. Efter det vart det Oxelösund för att lasta flis till Eskilstuna. Tyvärr blev det ett rätt så litet lass, fattades några ton. Skulle nog vara värt väldigt mycket att ha en våg på bilen, men de är ju så satans dyra. Fast å andra sidan så kanske den skulle betala sig?


Efter Eskilstuna blev det att köra vidare till Västerås för att lasta returpapper till Lilla edet. Tyvärr så tar de inte emot papper i bal nu på kvällen, så det blir lossning i morgon bitti. Efter det blir det förmodligen flis från Trollhättan nånstans. Det har återigen varit en bra vecka med ett bra upplägg på körningen. Få tommil, räknade ut att de ligger runt 15%. Kan väl fortfarande bli färre, men det får nog anses väldigt bra mot hur vi har haft det förut.


Har dessutom återigen ringt på en annons på blocket. Den här gången handlar det om en budbil som skulle kunna vara ett bra komplement till flisåket. Tyvärr så har väl budkörning aldrig varit nån drömkörning direkt, men som komplement kan det nog vara bra. Men det är lång väg kvar innan det landar i nåt konkret. Måste dessutom räkna en massa samt ta en dust till med banken. Ett annat problem är ju att egentligen så kan det ju inte funka förrän tidigast till i sommar, eftersom min kära hustru pluggar nu under våren och jag måste vara lite föräldraledig. Vi kan ju inte ha två bilar gå när vi bara kan jobba 150% tillsammans. Men problem är till för att lösas, så vi får väl se var det landar. Det får väl bli allt då! Hej svejs och gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 4 februari 2009 17:43

Idag kom jag igång sent, men det såg ändå ut att bli en bra runda innan det var dags att ta kväller. Tyvärr så grusades planerna på att killarna på verket i Flen inte tyckte att de skulle jobba till åtta som de tydligen har gjort förut. Så nu blev det en tidig kväll utanför grinden istället. Synd! Annars har det ju gått riktigt bra idag, ett lass papper från Västerås till Norrköping och sedan bark från Norrköping hit till Flen. Tanken var att jag skulle ha fortsatt till Oxelösund och lastat flis ikväll, men det får väl bli imorgon istället. Eller om det blir nåt helt annat. Nu tänker jag nog inte skriva nåt mera, men jag kanske skriver några rader till ikväll.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 3 februari 2009 22:20

Inatt fick Stefan ont i magen och drog hem, och eftersom det var lite kort varsel för mig att dra iväg så passade vi på att fixa oljebyte samt lite annat som har blivit lite eftersatt. Nu verkar det inte som om det var så illa med lilla "maggen" på Stefan, men oljan blev bytt och det är ju skönt.


Pontus och jag tog en liten tur in till stan för lite ärenden. Bl.a så hämtade jag mitt arbetsintyg, redde ut fakturatrasslet på SÅIFA samt storhandlade. Hela tiden så satt Pontus som ett litet ljus och sa ingenting. Han verkar tycka att det är jättespännande att sitta och titta på alla människor och allt som händer runt omkring. Det är så himla skönt när de är på det viset och inte sitter och skriker. Man har ju varit med om sådana dagar också.


Nu på kvällen har jag spelat innebandy. Första gången sedan innan jul, så det kommer nog att kännas imorgon misstänker jag. Men det är ju så satans kul! Har tyvärr inte provat skidorna något ännu, men jag måste försöka att komma ut en vända till helgen. Innan allt försvinner.


Imorgon bär det av igen nånstans, men eftersom oljebytet blev sent och vi inte visste ifall bilen skulle bli klar idag så hade speditören inget lass färdigt åt mig imorgon bitti. Så jag får ringa honom direkt på morgonen och se vad det blir. Är inte ens säker på att jag får något direkt på morgonen. Men det skulle väl inte göra så mycket, för då kan jag se till att få iväg barnen till skolan så att frun får sova lite längre. Apropå att sova så kan jag ju också meddela att Pontus har sovit riktigt bra de senaste nätterna, så vi har faktiskt fått sova i det närmaste ostört. Hoppas bara att det kan hålla i sig framöver. Nu ska jag nog springa iväg och ta en dusch, för nu har jag nog eftersvettats färdigt tror jag. Ha det så gott och sov gott.


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 2 februari 2009 21:09

Ja, idag så hjälpte jag alltså Micke att flytta. Det var kul att få se det nya stället, kan nog bli riktigt bra det där. Var också in till stan en vända för att uträtta en del ärenden, men jag måste in i morgon igen för att hämta mitt arbetsintyg som CH har lovat att fixa till imorgon. Hoppas att FK nöjer sig med det bara, men det är väl att hoppas för mycket misstänker jag.


Så mycket mer har väl inte hänt här hemma egentligen. Inte som det känns värt att skriva om i alla fall. Så det får bli allt, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 februari 2009 22:17

Har precis pratat med min bror, han sitter och snurrar runt i Härnösand för tillfället och letar efter nånstans att parkera för natten. Verkar inte vara särskilt lätt att hitta till stället han ska till. Hoppas att det löser sig imorgon. Själv måste jag in till stan imorgon för att fixa ett arbetsintyg från glasmästeriet. Våra små vänner på försäkringskassan har varit framme igen nämligen. Det går tydligen bra att ta ut föräldrapenning på de tre äldsta barnen, men när jag ska ta ut på Pontus så måste jag tydligen bevisa att jag jobbat, och hur mycket, för att få ut några pengar. Fick ett minst sagt luddigt brev förra veckan, där de dessutom måste ha tagit fel på datum, för det stämmer inte. Får försöka att ringa dem imorgon, men det lär väl vara lättare sagt än gjort! Ska dessutom förbi SÅIFA för att reda ut hans fakturor. Är det bara jag i hela världen som har någorlunda koll på mina papper eller? Nu överdrev jag nog lite, men det känns som om vissa kanske skulle lägga lite mera energi på sitt pappersarbete.


Har också hunnit med att spela lite badminton idag. Det blev singelspel idag, för en hade magsjuka och en annan var i Kristinehamn och köpte en sandspridare. Vad har de för prioriteringar egentligen? Skämt åsido så är man väl glad att han inte kommer och smittar ned en med nån magsjuka, så det var väl bara bra att han var hemma.


Har också lovat att komma förbi och hjälpa Micke med flytten. Pontus får också följa med, så vi får väl se vilken hjälp man verkligen blir? Nu har jag inte särskilt mycket mer att skriva om, så gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards