Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2009 22:39

Jo, vi fick pisk på badmintonen idag Mats o jag. Vi var inte riktigt på tårna så att säga. Skulle nog kunna radda upp en hel radda bortförklaringar, men jag tror att jag skippar det. Bara att konstatera att vi var för dåliga idag helt enkelt. Tar igen det nästa vecka istället!


Nu har vi suttit ned och planerat sommaren lite grann också, vilket alltid är kul. Ska nog bli bra med det i år också. I år blir det till att åka norrut med husvagnen är det tänkt. Har ju inte varit så mycket uppåt i landet sen jag gjorde lumpen, så det ska bli riktigt kul tycker jag. Finns ju inte riktigt lika mycket att göra norrut, men desto mer att se, så det får väl bli en upplevelsesemester i år. Nu är det snart dags att gå och sova, så man orkar med morgondagen. Mycket att göra då! Problemet är att jag inte har sett Merlin än, vet inte om jag ska gå in på SVT Play nu i kväll och titta på det eller om jag ska göra det nån kväll i veckan när man ligger i hytten någonstans i vårt avlånga land. Funderar jag ett tag till så blir klockan så mycket att det löser sig per automatik. Så det får nog bli i veckan. Ha det gott! Over and out!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2009 14:19

I morse var jag, kyrklig som jag är, i kyrkan på familjegudstjänst. Det var jag, Lina och Ronja som var där. Anledningen var ju naturligtvis att Lina i egenskap av körmedlem skulle sjunga. Nu visade det sig att det var en liten miss i planeringen, för på grund av bla pingisturnering och nån simtävling så var inte uppslutningen i kören direkt lysande. Det var Lina och en tjej till. Inte mycket till kör med andra ord, men de var verkligen jätteduktiga tjejerna. När det inte var så många barn i kören som var där så blev det följdaktligen inte så många övriga besökare heller. Tror att det var två barnfamiljer till, förutom de anhöriga. Normalt så brukar ändå familjegudstjänsterna vara hyggligt välbesökta, men å andra sidan förde det här det goda med sig att fikat, som den här gången kunde hållas inne i kyrkan, blev rätt så gemytligt.


Nu har även "firmabilen" levererats. Stefan var här med den, så att jag kan ha den för avbytet på Onsdag. En riktig skönhet! Bakluckan har vi spänt fast med ett spännband, vilket känns riktigt seriöst. Så jag tror att vi avvaktar med att profilera den på nåt vis. Annars kan det nog bli riktigt bra att ha en "slitoslängbil" tror jag. Sätter in en bild på den också. Nu ska jag nog passa på att gå ut och vårda mina övriga bilar lite tror jag, gäller att passa på när Pontus sover! Hej svejs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards