Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Leif Jendelöv - 28 februari 2009 12:05

Inatt så ville det inte gå så bra med skönhetssömnen eftersom Pontus är förkyld och inte kunde sova så bra. Så idag så är vi lite trötta här hemma. Fast nu under dagen är det bara jag och Pontus som är hemma eftersom de tre större barnen är hos Mormor och Annika är inne i stan hela dagen på en studieträff. Just nu så sover dessutom Pontus, så för tillfället är det rätt så lugnt och skönt här hemma. Skulle dock behöva att städa och tvätta, då det ser ut som ett smärre bombnedslag för tillfället. Det brukar väl som regel inte vara så välstädat här, men bättre än så här borde det ju kunna vara.


Våra hönor verkar ha kommit över att vi tog bort äggen de började att ruva på tidigare i vintras, för i dag så hade alla hönor lagt varsitt ägg. Borde väl kunna ses som ett litet vårtecken tycker jag. Så nu kanske man slipper köpa ägg ett tag framöver igen. Får väl dessutom se ifall det blir några kycklingar i år igen?


Skulle egentligen vilja ta en liten tur på skidorna idag, men jag tror att det blir svårt att hinna med och imorgon så är jag uppbokad hela dagen. Så det lär nog inte bli nåt då heller. Får väl helt enkelt förlita mig på den gamla beprövade motionen i form av badminton och innebandy. Men det är ju inte fel det heller! På återseende!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards