Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Leif Jendelöv - 10 februari 2009 22:10

Äntligen så blev det städat på nedervåningen. Barnen var jätteduktiga och hjälpte till. Framförallt Albin, som dammsög hela huset. Noggrann var han också. Det är så kul när de faktiskt kan vara positiva ibland och tycka att det är kul att hjälpa till! Även Pontus försökte hjälpa till, på sitt vis! Han är ju så nyfiken, och det är ju bara så spännande med en dammsugare. Han var i vägen mest hela tiden och trasslade in sig än i sladden, än i slangen. Lina och Albin skrattade rätt gott åt honom. Ronja hjälper till även hon, med att bära upp leksaker till övervåningen och sådana saker. Men hon glömmer lätt bort vad det var hon höll på med, så legobitarna hon skulle bära upp till legolådan var hon ju naturligtvis tvungen att bygga nåt av och helt plötsligt så var hon i sin egna lilla värld. Nu ligger de och sussar så sött i sina sängar.


Efter städningen så var det dags att fara iväg till bygdegården för lite innebandy. Alltid lika kul! Så nu är jag lite utpumpad kan man säga. Allt för ikväll, ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 februari 2009 13:42

Idag så var det utedag i skolan för Lina och Albin. De hade ordnat en massa aktiviteter som skidåkning och skridskoåkning. Dessutom så hade de gjort en curlingbana med egentillverkade stenar. Verkade jättekul tycker jag, men tyvärr inte Albin. Han var på riktigt tråkhumör idag och ville inte vara med på någonting alls. Då hade jag ändå tänkt att jag skulle vara där ett tag så att jag kunde hjälpa till med att snöra skridskor och sånt, men ICKE DÅ! Han gick omkring på skolgården och såg ut att ha jättetråkigt. Fast när han kom hem och jag frågade så hade han tydligen hittat på nåt med kompisarna till slut ändå. Lina däremot är ju lite mera positivt lagd och tycker om att prova saker, så hon åkte lite skärtlapp och tog några varv i skidspåret. Är ju trots allt jättekul att det för en gångs skull är en perfekt vinter för sådana här aktiviteter, så man vill ju att de passar på. Men man kan ju inte tvinga dem, för då får det ju bara motsatt effekt.


Efter ett tag så åkte Pontus och jag vidare in till stan för att hämta kontakten till min baklucka. Den skulle ju komma idag på morgonen, men när jag kommer till Hedins bil så har den naturligtvis inte kommit. "Nåt datatrassel" var det visst. Jovisst! Den har man ju aldrig hört förut? Nötter! Nu får jag väl vänta till i helgen med att fixa bakluckan. Sånt är livet! Har jag hört nånstans.

Ovido - Quiz & Flashcards