Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Leif Jendelöv - 16 februari 2009 19:48

Nu har vi bakat bullar och "selmor". Supergott! Blir nog lite onyttigt kvällsfika ikväll tror jag. Kan det ju vara värt? Har dessutom gjort ugnspannkaka, vilket jag trodde skulle mötas av protester. Men det var bara positivt faktiskt. Utom Ronja förstås, pannkakor ska ju vara tunna!


Albin var hos frisören idag, och det viktigaste var att få färg i håret. Fast han är också rätt bestämd med hur han vill ha det faktiskt. Men som sagt, det viktigaste var att få färg i håret, vilket vår frisör kör med. Hon har några schabloner som hon sprejar i håret. Albin valde att ha två blixtar i håret, en gul och en blå. Skittufft! Allt för nu och ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 16 februari 2009 15:11

Som sagt, idag var jag in till stan för att hälsa på mitt favoritföretag. Skulle ju hämta ut min kontakt till bakluckan som jag beställde förra veckan. Blev jag förvånad när jag kom dit och skulle hämta ut den eller? NEJ! De hade tagit hem hela handtaget som sitter över nummerskylten, vilken jag nästan hade kunnat tänka mig att köpa om det hade suttit ovan nämnda kontakt på den. Men det gjorde det ju naturligtvis inte, så nu blir det tredje gången gillt när jag kommer dit imorgon. Tror att de behövt minst tre försök varje gång jag har beställt saker av dem. Tur att man vänder sig till en märkesverkstad som vet vad de sysslar med! Får väl se vilken överraskning de har att bjuda på imorgon? Till råga på allt så blir det ju dyrt att sitta och åka sex mil varje gång de har fått hem fel grejor också, så man kanske ska börja att begära nån typ av ersättning av dem.


Nu ska jag nog ta och baka lite med tjejerna. Ronjas Åländska kusin är här och hälsar på och de brukar ju tycka om att baka och kladda lite. Det blir nog både semelbullar, eller selmor som Ronja säger, och vanliga bullar. Kan ju bli gott eftermiddagsfika idag!


Måste ju också skriva lite om försäkringskassan. Eftersom jag begär föräldrapenning när jag inte jobbar så måste man ju skicka in en drös med blanketter, vilket inte i sig är särskilt konstigt. Jag har dock funderat en del på vad de ska säga om att man driver eget. Har tidigare skickat in ett intyg från gamla jobbet, och idag kom då blanketten som ska fyllas i av min nuvarande arbetsgivare. Det konstiga är att de redan har betalt ut en månad utan denna blankett, men jag ringde till dem idag och frågade hur jag ska göra och om det var rätt blankett. Hon frågade då om jag drev företaget själv eller om vi var flera. Jag sa att jag drev det tillsammans med min bror, varvid hon glatt sa att då är det ju inga problem. Du fyller i arbetstagaruppgifterna och din bror arbetsgivaruppgifterna. Så enkelt var det! Vem var det som sa att försäkringskassan var krångliga att ha att göra med? Det är allt för nu, tack och hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards