Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Jaha

Av Leif Jendelöv - 29 januari 2009 15:26

Känner mig rätt trött idag, sov ju inte så bra igår natt i kylan. Dessutom så var jag inte hemma förrän vid elvatiden på kvällen och kom inte i säng förrän runt tolv. Sen upp vid sex för att få iväg barnen. Men jag får väl försöka ta igen det imorgon bitti.


Igår så var jag ju på verkstan på Hisingen för att fixa värmaren. Vi sover tydligen så mycket i bilen att den blir igenbeckad på fem månader, men nu sitter där en ny insats igen. Så nu ska väl fanskapet gå resten av vintern i alla fall. Lagom när jag var klar på verkstaden så ringde speditören och hade fixat ett lass åt mig. Fast jag fick gå tom sjutton mil till Ånimskog för att lasta virke till Enköping. Det visade sig att det var ett riktigt "tattarlass" med virkespaket på under 1,5 meter. 41 paket blev det och det tog en och en halv timme att lasta. Sen 4,5 timmars resa till Enköping plus lagstadgad rast. Väl i Enköping var det bara att ställa upp för natten och lämna över ratten till Stefan som fick det tvivelaktiga nöjet att lossa nu på morgonen.


Anledningen till att det sket sig med hemlass var enligt uppgift att det skulle gå en massa lass med flis från Göteborgstrakten upp till Södertälje på Onsdagen, med följd att speditören drog ned en massa bilar till Göteborg under Tisdagen. När det sen var dags att lasta flis så visade det sig att det inte var färdigflisat ännu(?). Kan ju fråga sig hur man kan beställa en massa lass och sen inte ha det färdigt? Ska man försöka att se något positivt i det hela så är det väl att jag hann fixa värmaren utan att missa något lass.


Dagen här hemma har varit seg, men vi har i alla fall lyckats flytta in Pontus säng till ett eget rum. Så nu ska vi väl kanske kunna sova bättre på nätterna. Åtminstone en av oss, den som inte tar hand om Pontus. Får väl se hur det blir med det? Det får nog bli allt för denna gången, hejsan hoppsan!


/Leffe

 
 
Ingen bild

stefan

29 januari 2009 21:50

LOGISTIK,kallas det.....

 
Ingen bild

Leffe

30 januari 2009 22:43

Eller OLOGISKT kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards