Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

Hektisk dag

Av Leif Jendelöv - 24 februari 2009 22:12

Den här dagen har gått i ett enda huj! Började med att skjutsa Ronja till dagis för att sedan fortsätta till stan för att träffa en försäkringsrådgivare på banken. Sedan köpa hönsmat för att åka vidare upp till ackis och tappa lite blod. Sedan hem, äta lite innan Pontus skulle sova. När han sov tänkte jag att det blir ju perfekt att ta en tur på skidorna. Drog iväg, men kände ganska omgående att det gick synnerligen segt. Funderade lite innan jag insåg att jag i princip kom direkt från blodgivningen. Undrar hur nyttigt det är att träna direkt efter en blodgivning? Det är ju trots allt en halvliter blod som försvunnit! Åkte bara ett varv, för det var dessutom väldigt taskigt vallat. Fästvallan från kortvasan 2006 sitter kvar än! Igår tyckte jag att det var bra före, men idag gled det bra bitvis innan det tog tvärstopp när snön fastnade under skidorna. Nästan så att man stod på näsan! Men jag har upptäckt en ny finess på min mobil, nämligen ett program för just träning som är GPS-baserat. Mäter sträcka, tid, höjdskillnad, fart mm, mm. Så nu vet jag att vårt lilla spår här ute på åkern är exakt 1102 m.


Efter den lilla skidturen blev det en snabbdusch innan jag tio minuter försenad hämtade Lina på kören. Hem och lagade mat och snabbåt innan det var dags att åka på föräldramöte på dagis. Efter dagis var det bara att gå tvärs över gården för att spela lite innebandy. Där visade det sig att det var ett rejält manfall idag, så vi var bara fem stycken. Kan ju säga att det blev rätt så jobbigt att spela idag! Men det är ju å andra sidan lite av tanken också! Nu sitter jag mest här och pustar ut innan jag ska duscha och krypa ned i sängen.


Imorgon är det tänkt att jag ska byta av Stefan. Problemet är bara var, när och hur? Han ska till Torsby imorgon bitti och sedan förmodligen söderut, så vi måste försöka hitta nåt bra ställe att sammanstråla på imorgon. Det verkar som om det börjar bli svårt att få till våra byten på Onsdagarna, vilket känns tråkigt. Hoppas att det är tillfälligt! Det får väl bli allt för ikväll! Gonatt!


/Leffe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Jendelöv - 14 februari 2011 18:34

Idag så har jag haft fridag, vilket passade rätt så bra med tanke på alla sjuka barn här i det Jendelövska residentet. Lina har ont i halsen och ser allmänt slut ut, Pontus har hostat som en tok hela helgen och Ronja får vara hemma av bara farten. Pr...

Av Leif Jendelöv - 8 februari 2011 18:49

Oj oj oj! Nu var det länge sedan jag bloggade. Hänger mest ute på Facebook numera! Jag som "aldrig" skulle haka på det där med facebook. Tur att man inte är sämre än att man kan ändra sig.   Har varit ledig nu Måndag, Tisdag efter att ha jobbat h...

Av Leif Jendelöv - 23 november 2010 17:36

........sägs det. Kul! Då lär man ju få göra skäl för lönen imorgon då. Men det gör ju inte så mycket eftersom jag råkar trivas så förbaskat bra på mitt jobb. Visst är det på tok för mycket att göra ibland, men bara man hinner med en sån här ibland  ...

Av Leif Jendelöv - 11 november 2010 18:49

Idag har jag varit ledig den sista dagen innan jag har mitt "grispass". I morgon drar det iväg igen. En stor del av dagen har jag tillbringat inne i stan tillsammans med Albin och Pontus. Albin har varit hemma från skolan eftersom han sa att han hade...

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2010 21:03

I helgen har jag, och Ronja, grävt ner några plintar. Tack Maths för lånet av grävmaskin. Ronja har suttit i knät på mig och hjälpt till i princip hela tiden. Hon har också försökt att övertala Pontus att "åka grävmaskin", men han tycker den är lite ...

Ovido - Quiz & Flashcards