Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Leif Jendelöv - 15 maj 2009 23:05

Idag så böt jag av Stefan när han passerade Uppsala. Det var ett lass virke på till Nacka som jag och Ronja åkte och lossade. Ronja tyckte nog att det var himla spännande att få åka med. Framförallt att åka genom Stockholm, där det ju finns mycket att titta på. Södra länken tyckte hon var kul, tunneln tog ju aldrig slut tyckte hon. När vi åkte tillbaka så hann vi inte längre än till Haga norra innan hon somnade, tog nog på krafterna att ha så mycket att titta på. Fördelen med att åka lastbil är ju att man kommer högre upp och ser så mycket mer av omgivningen.


Nu ikväll så var vi iväg till pingissektionens årsmöte. Jag har ju rätt så stor erfarenhet av föreningslivet och det här var nog det rörigaste och långrandigaste föreningsmöte jag har varit på. Alla kategorier! Tanken med att baka ihop det med en familjekväll är nog bra, och mötet i sig gick fort, men att avsluta med en dryg timmes prisutdelning var drygt tycker nog fler än jag. Dessutom var informationen kanske lite bristfällig. Till råga på allt så var, när det äntligen var slut, Albin försvunnen tillsammans med en grannpojke. Så det gick en massa tid till att leta reda på dem också. När de till slut hittades, Rolle fick åka runt och leta i hela Skyttorp, så var de borta vid tågstationen och lekte med några andra killar från skolan.


Imorgon bitti måste vi iväg tidigt (nåja, 9:30) om vi vill komma ut härifrån. Vägen kommer nämligen att vara avstängd hela dan pga rally. Tyvärr så kommer jag inte ha tid att titta på det i år heller, men det återkommer väl nästa år. Nu tänker jag sova, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards