Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Leif Jendelöv - 6 maj 2009 22:33

...Så hämtade jag ut den stora röda idag. Det gick på nästan 9 papp. Fy, va tråkigt! Tänkte att det kanske kunde bli lite rabatt eftersom de strulade till det, vilket faktiskt ställde till det lite för oss, men icke då! Man är ju en sån mönsterkund som bara accepterar och glatt betalar. Aldrig frågasätter. Men i ärlighetens namn så ska jag ju också säga att det var inte så mycket som var arbetskostnad, utan det mesta var faktiskt delar. Och det är dyrt med delar till Chryslern. Tyvärr är inte klonkandet i framvagnen borta, men nu vet jag i alla fall vad det är, så det ska åtgärdas senare. Inte ska det behöva bli så attans dyrt heller vad jag förstår.


Vi var iväg på fotbollsträning idag också. Det var jag, Albin, Lina och Ronja som åkte iväg till Viksta för att bara titta på. Tanken var att Albin ska bli lite sugen att börja, men han var anti redan innan vi kom dit. Vad ska han på fotbollsträning att göra, han kan ju träna själv tycker han. Trots att han känner de flesta som är med på träningen, där barnen är mellan 4-5 år och upp till 10 år, så ville han inte vara med alls. Han satt i bilen mest hela tiden medan jag sparkade lite boll med några andra föräldrar samt Lina och Ronja. Det var ju Albin som skulle aktiveras ju!

När vi åkte därifrån sa både Ronja och Lina att de ville vara med på träningen nästa gång. Hur kan de vara så olika? Lina som redan är med på massor av aktiviteter vill prova på mera, medans Albin som inte gör någonting inte vill prova på alls, trots att han tycker det är kul att spela fotboll. Konstigt! Men vi ska åka iväg och titta på träningen i Skyttorp också, han känner många där också genom skolan. Kanske, kanske kan han bli lite motiverad då?


Gonatt!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards