Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Leif Jendelöv - 3 maj 2009 23:01

Idag så har jag ägnat större delen av dagen till att fortsätta måla, men färgen tog slut. Så nu ikväll så har jag handlat mera. Imorgon ska jag bli ruinerad, om jag nu inte redan var det innan. Jag ska nämligen lämna in den stora röda bilen på verkstad. Det blir nya fjäderbenslagringar och nya dämpare i fram, vilka kostar 1600:- styck! Men om jag inte byter dem nu när fjäderbenen ändå ska isär så vet jag ju att om ca ett halvår eller så, så är det dags att byta dem. De har ju trots allt gått snart tjugofemtusen mil. Har jag tur så är det dessutom de som låter fan i framvagnen, så då blir jag kanske av med det oväsendet också. Märkligt att det inte går att hitta nåt som är glappt när det slamrar så pass mycket som det gör. Man tror ju att man ska tappa hela framvagnen när som helst när man är ute och åker.


När då bilen är på verkstan så är jag ju rätt så låst här hemma, så då är det ju bara att passa på att börja spika upp lite panel också. Det ska bli kul att få upp lite väggar efter att det har stått ett skelett med tak nu i två år. Nu är klockan över elva, så det är nog dags att krypa ned i sängen nu. Tack för i kväll och sov så gott!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards