Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Leif Jendelöv - 1 maj 2009 23:51

Första Maj idag och därmed dags för att demonstrera. Även om man numera är företagare så innebär ju inte det att man slänger alla gamla värderingar och ideal överbord. Jag står nog längre till vänster än många människor som man tycker borde stå där. Men det är ju ett fritt samhälle och vi gör alla våra egna val, så är det ju bara! I vilket fall som helst så provade vi att gå i Sumpan i år, men det var i ärlighetens namn en flopp, för det var det klenaste tåg vi gått i genom åren. Nästa år återvänder vi nog till Eskilstuna eller går i Strängnäs, för nu i Maj så flyttar nämligen Peter dit.


Nu i kväll så var Sussi och Ronny, Stefan samt Katarina här. Vi grillade mat och njöt av det fina vädret. Med hjälp av Stefan och Ronny så blev det också färdigreglat på garaget, så nu är det bara att sätta igång och måla. Tack så hemskt mycket för hjälpen idag.


Imorgon förmiddag är det dags för barnkalas igen. Det är Ronja som är bjuden till en dagiskompis hos en familj där jag aldrig har hälsat på förut, så jag är lite nyfiken på att åka dit med henne. Men vi får se ifall det blir Jag eller Annika som åker. Den som inte åker får passa på att få nåt gjort här hemma istället, vilket borde gå bra eftersom det är precis under den tiden när Pontus brukar sova. Jag skriver brukar, för om man planerar att göra nåt när han ska sova så brukar det naturligtvis aldrig bli så att han sover som han ska. Men nu ska jag inte vara negativ, för det blir säkert skitbra och helt enligt planeringen;) Nu tänker jag sova, gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards