Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Leif Jendelöv - 7 maj 2009 21:38

Idag har alla barnen utom Ronja varit hemma från skolan. Precis som det verkade som om de började krya på sig. Men Ronja verkar frisk i alla fall och fick åka till dagis. Väl där så fick de gå på promenad till "mörka skogen", det finns visst en ljus också! Hon berättade för mig när jag hämtade henne att de sett ett träd som "monstret" hade vält omkull. Är det inte vinden som blåst omkull trädet då? Försökte jag. Men näe då, hon visste med självklar övertygelse att det var monstret. När jag frågade om hon sett monstret så sa hon att nej, det var bara Viggo som sett det. Undrar vem som tutat i dem den här historien? Men det är så härligt att höra henne när man kommer och hon så entusiastiskt berättar om både det ena och det andra som hänt under dagen.


Efter dagis så åkte vi direkt till Vattholma för 4-årskontroll. Hon följde sin kurva precis, så det verkar vara bra. Hon tyckte också att talet var väldigt bra. Synen passade vi också på att testa, och den var utan anmärkning. Hörseln får vi testa i sommar. Imorgon hoppas jag att barnen är tillräckligt friska för att gå i skolan, för det blir rätt jobbigt att ha dem hemma hela dagarna. Det blir rejält skitigt, för att inte tala om hur mycket mera mat man måste fixa till lunch. Å andra sidan så har vi kört lite med dem i dag, så det har trots allt blivit lite uträttat. Lina har tvättat och det har blivit städat på övervåningen, om än under protest! Nu ska jag titta på medium, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards