Alla inlägg den 23 november 2008

Av Leif Jendelöv - 23 november 2008 21:02

Idag så var vi så äntligen iväg till akvariet inne i stan, virtuall adventure. Det blev en bra och intressant dag. Stället är ju fortfarande under uppbyggnadesskedet, så man skulle väl kunna säga att det är rätt så intimt. D.v.s att det var inte särskilt stort! Men servicen var minst sagt strålande, kanske i viss mån på grund av att vi var de enda som var där. Vi fick faktiskt lära oss en del om korallrev och dess fantastiska djurliv. De hade även en del experiment att syssla med för barnen. Efter stadsbesöket var det meningen att jag i princip bara skulle hem och vända för att åka in igen. Denna gång för veckans badmintonträning. Började dock redan innan vi kommit ur stan att fundera på ifall det skulle vara någon bra ide, så jag ringde till polarna och sa att jag skulle stå över idag. När vi så kom in på småvägarna härikring visade det sig att jag nog hade tagit rätt beslut, vägarna började bli minst sagt igendrivna. Och det blir väl knappast bättre ju längre kvällen lider. Så nu sitter jag här vid datorn och lyssnar till vinden som viner runt husknutarna, samt funderar på hur jag skall kunna skjutsa ner barnen till skolbussen imorgon bitti. Frågan är ju om bussen ens kommer att kunna ta sig fram imogon om vädret fortsätter så här. Jag kan ju också säga: att jag är definitivt inte avundsjuk på Stefan som drar iväg med lastbilen imorgon bitti, till Västerås. Det får nog bli allt för idag. Hej på er.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards