Alla inlägg den 13 november 2008

Av Leif Jendelöv - 13 november 2008 19:36

Jag som trodde att jag skulle kunna titulera mig västkustpilen, istället får det nog bli Gävle-Dala expressen. Inte för att det gör något, dalarna är väldigt fint. Annars har dagen gått riktigt bra, bortsett från att jag blev lurad till fel lossningsställe i Borlänge. Hamnade på värmeverket istället för på pappersbruket. Värmeverket skulle i och för sig också ha kol, men aktivt kol levererat med bulkbil. När det missförståndet var utklarat gick sedan resten av dagen riktigt bra. Efter Borlänge fick jag åka till Mockfjärd för att dra ytterligare ett virkeslass till Orrskärshamnen som jag ju numera, till skillnad mot vissa fordonsansvariga, hittar till. Nu har jag slagit läger på exakt samma ställe som igår kväll. Vid vakten in till Gävle hamn. Där ska jag lasta ytterligare ett kollass till Borlänge imorgon. Bilen går som sig bör som en dröm, men jag måste ju trots allt erkänna att man känner sig lite ringrostig bakom ratten. Men det känns himla bra att ha börjat köra igen. Bara att inse, det är väl det här man ska hålla på med! Nu ska jag ringa hem till familjen, ajöss med er!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 november 2008 06:35

Då var det dags för dag två då. Har precis insett att morgonbestyren går rätt så snabbt när man bor i lastbilen, så jag får lite tid över till att blogga innan jag ska ringa speditören för fortsatta orders. Natten har gått bra, är ju ungefär som att sova i husvagnen ju. Lite knölig madrass, vilket kanske borde åtgärdas på nåt sätt. Sen så skulle man ju vilja ha nåt bord av nåt slag, att äta på samt att kunna ha datorn på. Blir nåt för brorsan och mig att klura på framöver. Hörs senare!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards