Alla inlägg den 1 november 2008

Av Leif Jendelöv - 1 november 2008 22:45

Nu har vi fått ett lånesläp från Perssons som vi ska köra med i veckan. Det är ju bra så långt, och det här verkar mycket bättre än vårt. Problemet är ju bara att det inte finns någon som helst standardisering vad gäller elen. Alla kopplar friskt lite som de vill, så dagen har gått åt till att lista ut vilka kablar som är till vad. Vi hade tyvärr inte rätt kabelskor, så vi kunde inte koppla färdigt. Men det får vi väl göra imorgon. Får väl försöka att ta en bild att lägga ut imorgon. På måndag ska jag träffa banken efter jobbet, så jag kommer att få sitta imorgon kväll efter badmintonen att knåpa ihop någon sorts budget att presentera för henne, vi måste få till en kredit på vårt PG-konto. Enligt förhandsbeskedet låter det bra, men jag vill hemskt gärna se det först innan jag tror det. I Torsdags blev jag uppringd av nåt pucko till försäljare som ville skänka en högtryckstvätt till oss, "Låter väl bra" tyckte han. Hmmm! -Men vad är haken då? Frågade jag. "Hake och hake! Jo det ligger ju en hund begraven" sa han, "men det är ingen Sankt Bernhards, utan snarare en liten, liten knähund som ligger i den graven". "Men kom ihåg att du får ju en högtryckstvätt, helt gratis ju". Åter igen, vad är haken sa jag då. Jo, det visade sig att han ville ju sälja tvättmedel till lastbilen. Tre 25l-dunkar som skulle spädas 1+10. Det blir i runda slängar åtta hundra liter tvättmedel. Tror han att vi tvättar bilen fyra gånger om dan eller? Sen försökte han att avsluta samtalet väldigt snabbt genom att säga-"Jag skickar grejorna med DHL och ringer om en två tre veckor för att kolla att du är nöjd, hej då!" Jag hann dock hejda honom och säga klart och tydligt-Du skickar ingenting! Då blev han stött kan jag meddela. Förvånar mig inte ifall det står en pall med tvättmedel här på gårn' i veckan. Det blir nog allt för idag. Hej o hå.

/Leffe

P.S Sätter in en bild på Albins nya Star Warsskepp.

Ovido - Quiz & Flashcards