Alla inlägg den 12 november 2008

Av Leif Jendelöv - 12 november 2008 21:44

Ja, då kom man äntligen iväg på sin premiärtur med Svartmyrens då! Känns bra efter alla turer som har varit. Fick börja min karriär som åkarjävel med en tur upp till Ljusne (söderhamn) med virke som Stefan hade lassat upp i Karlskoga. Hittade dit med hjälp av telefonkontakt med en kollega. Säger bara en sak: Hur skulle världen klara sig utan mobiltelefonen! Förmodligen lika bra som man klarade sig innan den uppfanns! Men bra är den i alla fall.

  Nu sitter jag i ett regnigt Gävle. Ska visst lassa kol här imorgon bitti. Blir minst sagt spännande. Har ingen aning om vart det ska någonstans, får väl bli morgondagens lilla surprise. Har väl inte så mycket mer att förtälja, så jag säger väl gonatt nu.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 12 november 2008 08:29

Ja inte jag alltså, utan Pontus! Han har varit vaken större delen av natten. Så min kära hustru, som fick sitta uppe med honom, är rätt så slut nu. Jag fick ju i stället den stora äran att se till att de större barnen kom iväg till skolan, vilket även det kan vara en pärs. Ibland kan man bli rent ut sagt tokig på dem! Av någon outgrundlig anledning verkar det vara tvärt omöjligt att få på sig strumpor på morgonen. Det är samma visa varje morgon. Albin ska iväg, DÅ kommer han på att han visst inte hittade några strumpor att sätta på fötterna. Lådan är full av OMAKA strumpor, så det slutar alltid med att han får gå med omaka par. Sen när ytterkläderna ska på så börjar man väl själv vakna ur morgondimman och tittar på Albins kläder, varvid man upptäcker att byxorna han har satt på sig har hål som tamejfan är större än själva byxorna. Vet inte hur många gånger man har förbjudit honom att ha just de byxorna i skolan, men prompt ska de på var och varannan morgon. Släng skiten säger man åt honom, men de verkar som om han vägrar! Mössa och vantar "glömmer" han kvar i skolan, varje dag, så det får han också klara sig utan. Inte konstigt att de blir förkylda!

  Nu när jag fått iväg barnen, Ronja (som inte går på dagis idag) tittar på film, och Hustru samt Pontus sover, är det väldigt lugnt och skönt här hemma. Håller som bäst på att packa fram de saker jag ska ha med mig när jag ska byta av Stefan senare idag. Jag måste ju också tillägga att mina barn mesta delen är väldigt gulliga och duktiga. Allt för nu, over and out!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards