Alla inlägg den 20 november 2008

Av Leif Jendelöv - 20 november 2008 21:43

Har precis lossat och ställt upp bilen inför natten. Idag har dagen gått i ett huj. Utnyttjat varenda minut av min körtid, så den här dagen har väl varit optimal. Hade sån tur att truckkillen som lossade här på möbelfabriken jobbade över lite och hade väl tänkt att gå hem, men när det nu bara var mitt lass kvar så tyckte han att det var onödigt att vänta med det till imorgon bitti. Schysst tycker jag, för då kan jag åka direkt mot Trollhättan imorgon bitti och tjäna lite tid. Gör väl inte så mycket i slutändan kanske, men det innebär ändå att jag inte har nån tid att vänta in när godsmottagningen öppnar utan kan ta mina timmars nattvila och sen dra vidare. Det har blivit rätt många mil idag, närmare bestämt 57 stycken, vilket är mer än det brukar vara. Och det har nog gått åt en hemskt massa soppa, för vilka hemska backar kring Jönköping. Då fick ju till och med storvolvon ta i lite! Nu ska jag nog titta till alla andras bloggar innan jag kryper till kojs. Gonatt!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 20 november 2008 12:23

Idag så har ju Pontus namnsdag. Grattis lilla killen!

/Pappa

Av Leif Jendelöv - 20 november 2008 12:10

Var det i förmiddags i alla fall. Efter gårdagens skitväder så var det efter lossningen i Norrköping riktigt fint, klart och några plusgrader. Nu sitter jag och lunchar utanför Lönneberga, och här är det lite gråare men fortfarande några plus. Är på väg till Oskarshamn för att lossa virke som jag lastade i Boxholm. Det ska visst vidare till Marocko sedan. Kul att få köra på lite nya vägar efter förra veckans Gävle-Dalatur, Småland är man ju inte särskilt ofta i. Känns bra att ha en så pass stor motor under hytten när man kör här nere, det kan vara ganska kuperat. Men å andra sidan, så är ju allt kuperat när man kommer från Uppland. Nu är det snart dags att köra vidare, får väl blogga vidare ikväll. Hej så länge.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards