Alla inlägg den 17 november 2008

Av Leif Jendelöv - 17 november 2008 19:27

Säger bara en sak: Vissa personer har fan i mig ingen som helst jävla humor!

Personen ifråga läser nog inte det här, men om han gör det hoppas jag att han tar åt sig. Allt för nu!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 17 november 2008 18:33

Än igår alltså. Dagen har liksom gått i ett huj, eller hur man nu säger? Sitter just nu här med Pontus, som tycker lite illa om att inte få all uppmärksamhet odelad. Men nu verkar han väldigt intresserad av nappens anatomi eller nåt sånt. Tittar väldigt noggrant på den i alla fall. Oooops!

........Där trillade den ner! Nu verkar han sitta och snacka allvar med den, ett väldans tjattrande. Skulle vara väldigt intressant att få veta hur de tänker de små liven. Idag så hämtade jag som sagt Ronja och hennes bästis David på dagis (enligt Ronja är de visst ihop). Problemet var bara att David var alldeles nyväckt och jätteledsen, och när då jag kom och skulle bära honom till bilen så kan ni ju tänka er hur det gick! Han känner nog knappt igen mig och skrek på Mamma hela vägen hem. Kul! Tänkte jag, men väl hemma så kände han ju igen sig och kom snart igång och lekte som om han aldrig hade varit någon annanstans. Behöver jag tillägga att han inte ville åka hem sen när Pappa kom. Näpp! Sa han bara när Pappa påstod att han skulle hem. Vad vore livet utan barn, säger jag bara.

  Idag så var jag även upp till Ackis för att tappa lite blod. "Du har inte funderat på att byta arm ibland? Frågade Seid, som han hette. Det började visst bli lite ärr efter 35 gånger i högerarmen. Så snart ser man väl ut som nån stackars narkoman i armvecket.

  Nu ska jag hämta Lina på dansen, ses eller hörs!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 17 november 2008 08:13

Ja, då sitter man här då efter att ha fått iväg Lina och Albin till skolbussen. Nästa punkt på programmet blir att få iväg Ronja till dagis, för att sedan fortsätta direkt in till stan för diverse företagsärenden samt blodgivning och storhandling. Måste sedan vara tillbaka på dagis till ett för att hämta Ronja och hennes kompis. Så håller dagen på fram till ikväll när jag dessutom har ett styrelsemöte inbokat samtidigt som frun har träning. Som sagt, ibland skulle man vilja kunna klona sig! Men jag ska inte klaga, vi lever ett bra liv och har det himla bra faktiskt som kan tillbringa så mycket tid med barnen medans de är små. Tror att det är "välinvesterad" tid som man har igen när de blir äldre. Hoppas det i alla fall.

  Verkar som om det gick bra för Stefan att komma ned till Göteborg igår också. Hoppas att det går bra för Storebror på BB också, de var tydligen på väg dit igår kväll. Har en före detta arbetskamrat som fick barn i Fredags morse också, GRATTIS Tomas! Tre pojkar, blir det ett fjärde barn också då'rå? Du ville ju ha en flicka också.

  Nu måste jag nog ta hand om Ronja, ha en bra dag.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards