Alla inlägg den 18 november 2008

Av Leif Jendelöv - 18 november 2008 22:04

Idag så kom han då äntligen ut, den lille rackaren. Grattis Micke o Camilla! Det har jag ju visserligen redan sagt, men det skadar väl inte att säga det igen. Det verkar i alla fall som om allt är bra med honom och Camilla (allting är ju relativt som ni vet).

  Har precis kommit hem från innebandyn, så nu sitter jag här och eftersvettas. Det är sååå mysigt! Annars har vi inte fått så mycket gjort idag, vi kom aldrig iväg till återvinningen eftersom Benzen är lite lynnig i det här väglaget. Framförallt med sommardäck. Men jag har äntligen fått tummen ur arslet och tagit bort några tjabohöns. Tupproblemet har ju i och för sig löst sig självt lite grann genom naturlig avgång, men nu var det dessutom två hönor som har drabbats väldigt hårt av kvalster, så vi kände oss tvungna att agera och då rök en tupp också. Detta är det värsta med att ha djur tycker jag, som då är lite blödig, att förr eller senare tvingas man ju att ta bort djur. Visserligen börjar man ju att vänja sig, men det är inte kul innan man fått det gjort.

  Nog skrivet om det, för nu skriver vi om.........

......nåt annnat. Vet bara inte vad? Jo, jag kan ju nämna eftersom en del undrar. Det jag skrev igår om folks brist på humor handlar bara om att jag ville avreagera mig lite. Det handlar om människor i min vardag, som jag inte behöver ha så mycket att göra med längre. Vilket med facit i hand känns helrätt! Det har inget med nån kommentar på bloggen att göra, så nu vet ni det!

  Imorgon är det dags att ge sig av på nya äventyr igen. Återstår att se vart det bär av den här veckan. Uppåt eller nedåt? Höger eller vänster? Det får nog bli allt för ikväll.

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 18 november 2008 09:18

Då sitter jag här igen då efter att ha skjutsat Lina o Albin till bussen och Ronja till dagis. Nu ska jag snart iväg och hämta dagisbarnens lunchmat. Varje dag så måste den köras från Skyttorpsskolan tll dagis, och eftersom det är ett föräldradrivet dagis så faller den lotten på föräldrarna. Ganska ofta så åtar vi (min hustru) oss det eftersom vi i dagsläget faktiskt har möjligheten, men ett par dagar i vecka brukar barnens mormor göra det. Men nu har hennes matskjutsarbil gått sönder, så då får väl vi rycka in.

  Det som står på schemat idag är annars ett besök på återvinningsstationen för att dumpa lite grovsopor, samt kanske lite städning inomhus. Försöker att hålla mig uppdaterad om hur det går för Micke & Camilla, och det verkar ju som om det är på G nu. Fast det har det ju å andra sidan verkat rätt så länge nu. Får väl se ifall lille Isak behagar att komma fram nu då?

  Allt för nu, över och ut!

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards