Alla inlägg den 21 november 2008

Av Leif Jendelöv - 21 november 2008 22:29

Om gårdagen var i det närmaste optimal, så kan man verkligen inte säga detsamma om dagen. Efter tre timmar i Trollhättan så kunde jag äntligen rulla mot Örebro. Strax efter tre var jag loss på värmeverket och efter samtal med speditören så skulle jag chansa på att åka till Rang-Sells i örebro för att lasta flis till Strängnäs, för lossning Måndag morgon. Väl på plats, vid halvfyra, visade det sig att personalen inte alls ville lasta mig. De slutade vid tre. Man kan ju förstå dem! Efter ytterligare en halvtimmes väntan visade det sig att Niklas inte kunde fixa nåt mera lass åt mig, så det var bara att åka tom hem. Blev många tomma mil idag, surt!

  Nu till rubriken. Vem är avslöjad? Jo, när jag skulle till värmeverket i Örebro så följde jag bara GPS:n, som Stefan hade lagt in värmeverket som favorit på. Inga problem, kom fram till värmeverket, men det var inte helt uppenbart var flisbilarna skulle åka in och GPS:n visade att jag skulle en bit till längs gatan. Kunde ju vara så att infarten låg längre bort.  Förstod ganska omgående att det inte stämde men åkte vidare till "målet". Var hamnade jag då då? Jo rätt utanför en stor godisbutik! Har jag en liten gottegris som kompanjon tro, som lägger in godisbutiker som favoriter. Allt löste sig till slut och jag kom snart in på området och kunde lossa mitt flis.

  Om det var fint väder igår så har det större delen av dagen varit strålande väder. Synd bara att man större delen av förmiddagen satt inklämd mellan ett par flishögar! Kan ju också säga att efter Mariestad i höjd med Hova så mötte jag ett riktigt snöoväder, så i höjd med alla backar runt Finnerödjabacken så var det ett rätt så rejält snölager på vägen. Typiskt att det ska komma lagom till alla backar.

  Imorgon blir det lastbilsmek inför ombesiktning. Rapport om det kommer om intresse finns, hej så länge. Over and out!

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 november 2008 09:15

Hur intressant det nu kan vara, men de visar ju med all tydlighet vilken intressant "rastplats" jag har hittat. Haha

/Leffe

Av Leif Jendelöv - 21 november 2008 08:42

Sitter nu här i Trollhättan och väntar på att få lass till Örebro. Som det ser ut så kan det dröja ett bra tag så jag har satt på en kopp kaffe, chaufförens bästa vän! Imorse när jag åkte från Kättilstorp så provade jag att åka den rätta vägen. GPS:er är bra, men man ska som sagt inte lita blint på dem. Det som gör det hela lite roligt är att när Stefan var på samma ställe, så provade även han fel väg. Så nu vet vi båda två vilken väg vi inte ska åka.

....Hoppsan, nu blev kaffet klart! MMMMMMM, smakar ......

......starkt! Men det gör inget, kaffe ska vara starkt.

När jag så småningom får lass här så ska jag pinna upp till Örebro med det, men efter det så har jag ingen aning. Kan ju sluta var som helst, men förmodligen så lastar jag upp inför nästa vecka. Vad vet väl jag? Det här blir annars den första gången som jag får någon väntetid att tala om, har sluppit det förr.

  I helgen så blir det till att fixa det sista inför ombesiktningen nästa helg. Det blir till att byta någon sidomarkering och sätta fast ett skärmstag. Borde ju inte behöva att bli så tungjobbat, men å andra sidan så vet man ju hur det brukar bli. Allt är mycket bökigare än man har tänkt sig, det blir en hel massa snack och man upptäcker en massa nya saker att fixa.

  Frun var inne i Uppsala och tittade på "allt ljus på Uppsala" nu i veckan. Hade velat se det jag med, men enligt henne så missade jag ingenting. Istället så får vi satsa på att åka till det nya akvariet i stan. Kan ju också bli trevligt. Framför allt barnen brukar ju fascineras av sådana. .........Jaha, nu gick gubbarna på rast också. Det har de ju knappast tid med, de ska ju lasta alla flisåk. Det kommer nog att vara Lördag morgon innan jag kommer härifrån! Har snart stått här i en timme, och det har ju inte hänt ett dugg. Har fortfarande en eller två bilar framför mig. Usch, vad jag blev negativ där. Börjar man månne bli lite smittad av åkarsjukan tro?

  Nu får det vara nog bloggat för denna gång, hejsan svejsan.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards