Alla inlägg den 21 september 2009

Av Leif Jendelöv - 21 september 2009 21:01

Idag kom Ronja hem igen! Men hon ville direkt till dagis, så Mormor och Morfar släppte av henne direkt där och sen fick jag hämta henne och Pontus vid ett. Hon verkar ha haft det jättebra i helgen. Bland annat hade de varit på skördefest, vilket verkar ha varit uppskattat. Så hon har varit glad idag, vilket man inte kan säga om Pontus! Han har varit riktigt trött och grinig nu i kväll, vilket man i och för sig kan ha förståelse för, då han bara har sovit en dryg timme på hela dagen. Han vaknade dessutom tidigt i morse, så det fattas några timmar sömn där. Hoppas att det blir bättre i morgon bara.


Jag hade tänkt att måla lite foder idag, men det visade sig att det gick lite för fort när jag köpte färgen. Det bidde en röd färg i stället för vit nämligen. Irriterande! Burkarna var ju exakt lika, men med en liten jäkla lapp som det stod färgen på. Kan man inte färgmarkera locket eller nåt så att skillnaden blir lite mera uppenbar åtminstone? Synd att det inte blev av idag, för det var ju riktigt bra målarväder mitt på dan. Får åka in och skaffa rätt färg i morgon, för då ska jag ändå in till stan för blodgivning och lite annat.


Nu väntar jag på att mina ägg ska börja kläckas också. På onsdag är det tänkt, men de som läst min blogg vet ju att jag är lite skeptisk, eftersom jag hade lite problem med temperaturen i början. Nu i slutet så har det varit lite stabilare väder, framför allt på nätterna, så nu har det gått bättre att hålla en jämnare temperatur. Vi får väl se ifall det kommer fram nåt nu i veckan helt enkelt. Det får bli allt, över och ut!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards