Alla inlägg den 20 september 2009

Av Leif Jendelöv - 20 september 2009 22:50

Eftersom Ronja är saknad så får jag väl lägga in en bild på henne som tröst. Den är från när hon och jag bakade bullar nu i veckan.Ronja bakar bullar  

Av Leif Jendelöv - 20 september 2009 22:20

Vad är det för märkvärdigt med det då? Undrar ni! Men jag sprang mer eller mindre på den vid entrén till CoopForum i Boländerna och den var dessutom jättefin, med en stor och fluffig svans. Ingen skabb! Men det är ju inget ställe man förväntar sig att hitta en räv på direkt. Synd bara om den skulle råka bli överkörd, risken är väl tyvärr rätt så stor.


Förövrigt har den här dagen gått riktigt bra. Albin skulle ju på fotbollscup i morse, men när det var dags så ville han ju naturligtvis inte. Efter en del dividerande så slutade det med att Mamma åkte dit med honom så att han kunde titta på i alla fall, vilket han nog tyckte var kul. Sen var det bara hem och vända för att åka till Österby och simskolan. Efter dagens start så såg jag framför mig att det skulle bli massor av tjafs, bråk, gnällande och att jag skulle få släpa ned honom till bassängen. Men döm om min förvåning! Inget endaste gnäll om att han vägrade, utan han gick rakt in, bytte om, duschade och sedan rakt ned i bassängen. Han verkade till och med ha kul i vattnet och var superduktig. Gjorde precis som ledarna sa och försökte verkligen. Så jäkla skönt att bli positivt överraskad ibland! Nu ska han gå på simskola två gånger i veckan under hösten och jag hoppas att det fortsätter på samma vis hela tiden.


Jag har faktiskt hunnit med att klippa gräsmattan och spikat lite på garaget idag också. Så nu är det nog färdigpanelat för i år tror jag, ska dit med lite foder och plåtar bara. Börjar se riktigt bra ut faktiskt! Sen är det bara resten kvar, blir nog klar vilket år som helst. Om någonsin?


Har spelat badminton i kväll också och för en gångs skull så var vi alla fyra. Brukar vara så under hösten att alla har rätt så mycket samt att det går rätt så mycket sjukdomar, så det blir gärna lite hattigt. Jag och Mats håller på att träna in lite ny taktik, vilket behövs, och det ser faktiskt lovande ut. Bland annat så har vi övat in lite nya servar ( eller servingar, som Ronja säger) och det kommer nog att bli riktigt bra när allt sitter. Riktigt kul faktiskt när man känner att man kan utveckla spelet, har ju spelat i tolv år nu utan att det egentligen har hänt nåt spelmässigt. Egentligen så skulle man ju behöva spela mot olika motståndare och inte mot samma jämt, för då lär man sig ju deras spel men inget annat. Men det skulle ju krävas att man var med i nåt seriespel, vilket skulle innebära att man skulle behöva lägga ned massor av tid på det hela, och det tror jag inte nån av oss är beredda att satsa på. Man får se det som ett roligt sätt att få lite motion på samt att faktiskt träffa sina kamrater.


I natt blir det ju tredje natten som Ronja är borta från oss och det är faktiskt väldigt tomt utan henne, så det ska bli kul när hon kommer hem i morgon. Det tycker nog inte hon, men hon är saknad faktiskt. Mamma försökte att ringa till Åland för att få prata med henne, men hon hade absolut inte tid att prata tydligen. Hon har väl desto mera att berätta när hon kommer hem antar jag! Det får bli allt så länge, gonatt på er!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards