Alla inlägg den 17 september 2009

Av Leif Jendelöv - 17 september 2009 21:41

Idag när jag skulle hämta barnen på dagis så hittade jag inte på hans skor. Frågade personalen om de visste, men han hade ju inte ens varit ute, så de kunde inte förstå vart de hade tagit vägen. Efter ungefär en kvarts letande med hjälp av två fröknar hittade vi dem. Det visade sig att Pontus och Albin (Pontus kompis alltså, inte storebrorsan) hade sorterat alla barnens skor, med det resultatet att inga barn hade rätt skor. Typ! Många hyss hittar de på de små liven. Man förstår ju att det underlättar när man skriver namn på sakerna.


Annars har det inte hänt så mycket, har haft en jäkla huvudvärk idag. Har också suttit och klurat på hur jag ska kontera en faktura från Scania. De skriver så jäkla konstiga fakturor, var lika när vi böt vagnen, så det är inte så lätt att klura ut vad som är vad. Det värsta är nog att de trixar med momsen på ett sätt som jag inte gillar. Tyvärr så hade jag ju inte möjlighet att vara med när Stefan fixade bilbytet, för då hade jag ju kunnat fråga hur de tänker. Men det löser sig till slut, har ju en klippa till revisor nu för tiden. Till råga på allt så har de inte kunnat fixa ägarbytet på Volvon eftersom det var ett nytt regbevis på G till mig. Men jag fick det idag och mejlade över en kopia, så nu ska det ju kunna lösa sig till slut med det också. Nya bilen verkar rulla på bra så här långt och körning har vi haft också, så allt kanske kan bli bra till slut ändå. Hoppas bara att det stämmer med betalningar och allt, så det inte blir samma skit igen. Oseriösa affärspartners har jag fått nog av vid det här laget!


I morgon funderar jag på att baka lite bullar tillsammans med Ronja. Det tycker hon är kul, åtminstone att få provsmaka degen. För att inte tala om de nybakta bullarna sedan! Finns det nåt godare än nybakta bullar och ett glas kall mjölk? Tror inte det! Hinns det med så ska jag försöka att klippa gräsmattan också, innan det blir höst på allvar. Nu ska jag fortsätta att klura på det här med konteringen av fakturan, kommer att ligga sömnlös i natt! Ha det så bra så länge, så hörs vi senare!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards