Alla inlägg den 3 september 2009

Av Leif Jendelöv - 3 september 2009 21:57

Det gick inte så bra att ladda upp klippet, så det hann inte på långa vägar bli klart innan jag hade skrivit mitt inlägg. Konstigt med YouTube, det låser sig liksom rätt så ofta. Internetuppkopplingen kan funka bra, men ladda upp eller ned från just YouTube gå skitsakta. Riktigt jäkla irriterande, det kanske finns nån spärr när man utnyttjar det för mycket? Vad vet jag? Här kommer i alla fall klippet:

Av Leif Jendelöv - 3 september 2009 21:22

Idag så provade vi ett nytt recept till middag, squash-burgare. Kan ju lova att mina förväntningar inte var särskilt höga, trots att det var jag själv som lagade dem. Förväntningarna att barnen skulle äta dem var om möjligt ännu lägre, men döm om min förvåning när de faktiskt åt. Till råga på allt så tyckte de att det var jättegott! Det blev som vilken hamburgare som helst faktiskt, bortsett från konsistensen som var rätt kladdig. Inte direkt något tuggmotstånd! Kul när man blir positivt överraskad och tack för receptet Siggan.


Jag försöker också "bädda in" ett klipp som jag lagt ut när Pontus tidigare ikväll spelade typ innebandy med en presentpappersrulle och hans favvoleksak. En boll! Boll var nog det första ord han sa och han blir helt i extas när han får syn på någonting runt, "dä bull" säger han oavsett om det är en boll, en apelsin, ett ägg eller för all del en stor vattenmelon. Faktum är att han hade vissa problem med melonen, den vägde väl lika mycket som han själv. När han inte orkade bära den så sparkade han den istället, vilket gick förvånansvärt bra faktiskt. På dagis blir han visst riktigt förbannad när nåt annat barn "snor" hans bollar. Jäkla typer!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 3 september 2009 15:57

Nu så har vi i praktiken bytt revisor och revisionsfirma. Det enda som fattas är att papperen ska skickas in till bolagsverket á 900:-. Men innan jag gör det så ska det till en underskrift av min käre bror, men det ska vi nog kunna fixa imorgon tror jag. Hann även förbi Wist för att försöka träffa säljaren där, men han var ju naturligtvis inte anträffbar. Var visst på nåt möte i Västerås! Men å andra sidan så verkar det som om det kanske löser sig ändå och vi behöver inte träffa honom. Sen så hanns det med att storhandla samt handla presenter till Lina, som ju fyller år på Söndag.


Sen en liten reflektion. Jag var nämligen förbi ett stort och välrenommerat låsföretag här i stan för att fixa ett par extranycklar till huset. Konstigt nog så är det bara att promenera in och be om en kopia på nyckeln, inget leg eller nåt behövs! Det innebär alltså att vem som helst kan "låna" min husnyckel för att sedan fixa en kopia av den. Känns ju inte särskilt säkert! Trodde att man åtminstone måste legitimera sig!


I övrigt så har jag väl inte så himla mycket mera att rapportera om, så det är väl lika bra att sluta här innan jag blir alltför långrandig. Tack och adjö på er och simma lugnt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards