Alla inlägg den 10 september 2009

Av Leif Jendelöv - 10 september 2009 19:54

Jaha, då är man en stolt (nåja?) ägare av ett stycke MAN-lastbil då! Nu hoppas jag bara att det klaffar som det är tänkt med körningen också! Lite nervöst är det allt. Men det är ju ingen idé att gå och grubbla över det ju, men vi skulle onekligen behöva köra in en drös med pengar nu med det snaraste kan jag tycka. Har fortfarande inte fått någon klarhet i hur mycket betalningen släpar heller, vilket har rätt så stor betydelse. Men men, allt löser sig nog med tiden på nåt sätt.


Nu idag så har jag kommit igång med bokföringen i det nya programmet som hänger samman med revisorsbytet. Ligger lite efter med det, men nu är det mest akuta ikapp i alla fall. Så nu vet jag hur mycket momspengar som ska in! Det nya programmet är riktigt bra måste jag säga, framförallt att man på ett himla bra sätt (grafiskt) ser resultat och dylikt. Tror till och med att vilken pappskalle som helst skulle förstå staplarna, även om man inte fattar nåt av bokföring i övrigt. Vet att jag av vissa blir idiotförklarad, men det är riktigt kul att hålla på med! Nu ska jag stämma av med revisorn det jag har gjort, så det blir rätt från början, innan jag fortsätter med resten. Det riktigt fina med programmet är ju att min revisor kan gå in i programmet han med och se vad jag har gjort, samt att han/hon även kan lägga in poster i bokföringen. Det innebär att om jag har några funderingar på hur nåt ska bokföras kan de se vad jag gör medans vi till exempel sitter i telefon och rätta mig på en gång. Smart! Tycker jag. Nu pockar Pontus på uppmärksamhet, så jag får nog ge mig här. Tack o adjö!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 10 september 2009 08:35

Var precis ute för att vända äggen. Det känns rätt hopplöst eftersom temperaturen pendlar så pass, nu var den nere på 32 grader. Tror inte att det kommer att bli nåt med dessa ägg tyvärr! Frågan är ju ifall man ska lägga in flera? Men det känns ju å andra sidan rätt så meningslöst så länge jag inte har löst problemet med temperaturen. Bara att konstatera att den inte fungerar så bra att ha ute. Ska nog börja titta efter nån sorts givare och dimmer att montera dit, borde ju finnas nån elektronikfirma som har grejor till det. Ajöss så länge!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards