Alla inlägg den 1 september 2009

Av Leif Jendelöv - 1 september 2009 22:43

Nu är det kväller och jag har varit och spelat innebandy. Tyvärr så var vi bara fem stycken idag också, så det blev rätt så jobbigt. Jag har också hunnit med att titta på mina favoriter från TopGear. Nu har jag hittat ett inslag där de ska testa traktorer. Till saken hör att de inte direkt är några vana bönder, så det är rätt kul att titta på. Titta och skratta!


http://www.youtube.com/watch?v=5CvjPiJZLfc&annotation_id=annotation_2776&feature=iv

Av Leif Jendelöv - 1 september 2009 19:06

Nu har våra höns börjat lägga ägg igen, så nu tänkte jag passa på att lägga ett gäng i kläckaren. Det gäller bara att komma ihåg vad det ska vara för temp och luftfuktighet. Vår kläckare är ju ett hemmabygge utan finesser, så man får sköta allt manuellt. Ska bli spännande att se om vi får fram några den här gången också! Fast den här gången får den stå i verkstan istället för i arbetsrummet, eftersom det blev rätt jobbigt i längden att ha kycklingarna inomhus. Jag stoppade i kontakten nu ikväll och tänkte lägga i äggen imorgon om allt funkar.


Ikväll så är det ju innebandy också. Jag som faktiskt känner av träningsvärk sen badmintonen, vilket känns mycket märkligt eftersom vi körde väldigt lugnt och jag inte brukar känna av nåt i vanliga fall. Risk för att jag känner av ännu mera imorgon med andra ord!


Idag så gick det bättre med min tur in till stan också, så nu är våra affärer med vår gamla revisor avslutade och nu återstår bara att det ska göras rent formellt också. Även avgassytemet lyckades jag lämna tillbaka, men idag var det en typ i kassan jag inte har sett förut och han började att ifrågasätta att jag hade kört med det. Han höll på att få det nedtryckt i halsen innan jag hade dragit hela historien och han fattade. Jäkla typer! Nu låter det väldigt gnälligt, bäst att gå och se efter. Ajöss!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 september 2009 10:50

Nu har jag fått tag på den gamla revisorn, så nu ska jag dra in till stan. Dessutom så hittade jag ju kvittot på avgassytemet igår också, så det innebär att jag kan lämna tillbaka det. Annars har jag tillbringat morgonen i telefon, fast i vanlig ordning är det inte så många som vill prata med mig. Får väl fortsätta när jag kommer hem igen, bland annat så ska jag ringa på en del annonser. Det får bli allt, goodbye!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards