Alla inlägg den 4 september 2009

Av Leif Jendelöv - 4 september 2009 21:14

Jag började att skriva ett inlägg tidigare i kväll, men var tvungen att avbryta för att åka iväg till Järlåsa. Så jag skriver det nu istället, klockan är halv två på natten. Anledningen till att jag åkte till Järlåsa var att lilla Benzen har huserat där en tid. Men nu är hon i vägen för Janne, så jag var tvungen att hämta hem henne. Problemet är att hon är obesiktad och oskattad samt avställd, så jag skriver inte mera än att hon numera har kommit hem. Annars har det inte hänt så mycket idag. Jag har fått reda på, när jag började att ringa runt, att det inte är tillåtet längre att förlänga en lastbils liv i miljözoner genom katalysator. Enda sättet, vad jag förstår, är genom att byta motor.


Det närmar sig ett avgörande i företagsfrågan också, förhoppningsvis så blir det en ny bilaffär under nästa vecka. Jag skulle egentligen vilja ha en tridembil, men vi har inte hittat nån bra. Bara en som är lite äldre och därmed inte får gå i miljözonerna och då tappar man ju en massa jobb. Klurigt att veta hur man ska göra faktiskt! Fördelen annars med den här tridembilen är att den är lite billigare och då skulle vi också ha råd att investera i en kärra, vilket skulle öka lönsamheten ytterligare. Men om man å andra sidan har mindre jobb för att man inte får köra inom miljözonerna så kanske man inte vinner nåt på det i alla fall. Allt hänger nog på hur mycket de vill ha i mellanskillnad. Fortsättning följer! Nu ska jag fixa lite brev innan jag går och sover, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards