Alla inlägg den 16 september 2009

Av Leif Jendelöv - 16 september 2009 20:31

Pontus näst största fritidsintresse efter bollar är att sortera saker. Med sortera menar jag att plocka ur och i saker och ting. Det började med tvätten, han plockar ur all tvätt ur alla korgar och sedan plockar han i den igen om och om igen. Numera sorterar han mera saker, idag så har han kommit på att han kan dra ut lådor i köket för att sortera. Bland annat så har han sorterat knäckebröd, med resultat att det var knäckebrödssmulor över hela köksgolvet. I morgon får han dock sortera på dagis, för då så ska han dit.


Albin har haft sin sista fotbollsträning idag, så nu återstår bara cupen på Söndag. Sen efter den så tar simskolan vid och fortsätter sedan två dagar i veckan nu under hösten. Så det är alltid nån aktivitet på gång, men så är det ju med barn. De måste ju aktiveras! Men just nu är de rätt oaktiva, för nu har jag lagt dem till sängs. Utom Ronja, som har varit hos Mormor hela dagen och inte kommit hem ännu, men hon kommer nog snart hem med Mamma som hämtar upp henne på vägen hem från gympan. Det var väl allt då, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 16 september 2009 14:02

I morse så var det bara upp som vanligt för försöka lämna Ronja hos Mormor vid åtta. Var väl närmare halv nio innan jag kom därifrån, innan vidare färd in till stan och länsstyrelsen. Hann inte längre än ut i korsningen vid gamla E4:an i Läby innan Pontus kräktes. Denna jäkla åksjuka, jag är så trött på den. Visserligen Pontus med, för när jag väl hade sanerat så somnade han, men det är rätt jobbigt med detta kräkande. Ska väl erkänna att Pontus numera inte blir åksjuk så ofta längre, men det räcker gott med de gånger det blir. Nåväl, efter sanering så fortsatte färden utan vidare missöden och jag var inne vid länsstyrelsen strax efter nio när de öppnade. Där hade jag sån tur att jag råkade på handläggaren och kunde lägga fram mitt problem för henne. Inga problem, hon gick iväg för att skriva ut en utskrift från registret där det tydligt framgick att Tysken har ett giltigt trafiktillstånd. Tycker att de kontakter jag har haft med länsstyrelsen har fungerat väldigt bra och smidigt och är lite orolig för att nyordningen att trafiktillstånden efter årsskiftet skall hanteras centralt av Transportstyrelsen kommer att leda till sämre service. Tyvärr!


När jag hade fått min utskrift så var det bara till att pinna hem för att skanna in den. Sen mejlade jag den till vår uppdragsgivare och nu är allt frid och fröjd tills vidare. Med andra ord: Stefan har körning och det ska förhoppningsvis rulla in lite pengar snart. Tyvärr så hann jag inte storhandla, eftersom jag var tvungen att åka hem och mejla, så det får jag göra nu i eftermiddag istället. Sånt är livet! Nu ska jag kolla om Pontus har vaknat, ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards