Alla inlägg den 15 september 2009

Av Leif Jendelöv - 15 september 2009 22:26

Nu sitter jag här hemma och eftersvettas efter innebandyn. Det var jobbigt idag, var bara sex stycken så det blev ingen vila direkt. Men kvällen började med föräldramöte på dagis. Framkom väl ingenting nytt precis, men det är alltid intressant att höra om vardagen på dagis och om hur allt funkar för barnen. Vi har ju förmånen att få ha barnen på ett dagis som fungerar riktigt bra, barnen stortrivs och personalen är superba. De hittar på mycket med barnen och är ute mycket. Nu ska jag snart kliva in i duschen innan jag går till sängs.


I morgon bitti bär det av in till stan för att försöka träffa länsstyrelsen, då det har kört ihop sig lite med trafiktillståndet. Alltså det finns ju där, men när jag ringde för att byta regnummer på tillståndet så sade hon att egentligen så ska det göras skriftligt, men vi kan ta det över telefon. Skitbra! Tänkte jag, och roligt att det faktiskt kan gå smidigt i myndighetskontakter. Men då visade det sig senare på dagen att vår uppdragsgivare satte sig på tvären. Vi måste nämligen skicka dem en kopia på den där skriftliga ansökan som jag aldrig behövde skicka in, med ankomststämpel och allt. Gör jag inte det får jag vänta med körning tills det har blivit registrerat, vilket tar minst tre veckor! Så nu måste jag försöka komma in och fixa den där blanketten i efterhand så att jag kan mejla in den. Får se hur allt löser sig till slut. Men det är onekligen lite surt att när den ena parten mot all förmodan är smidig, så sätter sig nästa på tvären istället. Jag förstår dem ju egentligen, men det är ändå surt! Allt för nu, over and out!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 september 2009 09:34

Just i dag är det precis ett år sedan vi hade vår första körning. Vet inte om man ska fira eller om man ska gråta?


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 15 september 2009 09:31

Måste ju lägga in en bild på Tysken som jag tog nu i morse när Stefan var här.  

Av Leif Jendelöv - 15 september 2009 09:15

Den bjöd väl inte på några överraskningar direkt. Upp, käka frukost, få upp Pontus och sedan iväg med dem till dagis. Inga problem faktiskt, Pontus verkar trivas riktigt bra på dagis numera. Igår när jag sa att vi skulle till dagis så traskade han iväg till dörren och skulle klä på sig, måste ju vara ett tecken på att han trivs ju! Personalen på dagis har också de konstaterat att hans favvoleksak är bollar i alla dess former, när jag hämtade igår så berättade ena fröken att hon hade varit ute vid vagnarna när Pontus vaknade. Han hade slagit upp ögonen och varit klarvaken, varvid han utbrast: "bull". Då ville han leka med bollar!


När jag kom hem från dagis nu i morse så var Stefan här med vårt nyförvärv, Tysken som jag kallar den. Han skulle hämta lite papper och jag skulle ha lite papper av honom. Nu bär det av ned till nya uppdragsgivaren för att få ett internnummer där, innan det förhoppningsvis blir körning och lite inflöde av stålar. Fast det släpar väl en del, så inflödet lär väl dröja lite antar jag. Bara att hoppas att utflödet också kan dröja lite! Har försökt att komma i kontakt med länsstyrelsen också för att anmäla fordonsbyte på trafiktillståndet, men det går i vanlig ordning inte att komma i kontakt med dem. De har telefontid mellan 9-12, men svarar inte när jag ringer. Får väl nöta på bara! Nu ska jag nog göra nåt annat än att sitta här och författa blogginlägg, ska väl ut och mata hönsen bland annat. Hittar nog på mera att göra när jag väl kommer ut också. Tack o hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards