Alla inlägg den 28 april 2009

Av Leif Jendelöv - 28 april 2009 22:29

Jo, hon fyller ju 4 år idag och fick en massa presenter. Mest en massa småsaker som sandlådeleksaker och en ny cykelhjälm mm. Tyvärr så börjar hon bli förkyld och hängig, så vi får väl se hur hon mår imorgon.


Imorgon ska jag nog försöka att fortsätta att regla upp mina väggar. Har blivit mer eller mindre klar med gaveln idag också, så nu är det nästan bara den andra långsidan kvar innan panelen är klar att sättas upp, och målningen också förstås! Sen när väggarna är klara är det bara resten av våra projekt kvar. Ett räcke runt trappen, nytt tak på verkstan samt ommålning av huset mm mm  mm. Det finns egentligen hur mycket som helst att göra om man bara har tid, pengar och lust. Oftast är det ju mest pengarna och tiden som fattas, för lusten finns som regel. Men den dagen jag vinner högsta vinsten på triss så? Då blir det andra bullar!


Imorgon ska jag också på ett kvartsamtal med Lina, vilket nog blir intressant. Då får man höra hur hon sköter sig i skolan. Men nu ska jag gå och ta en kvällsmacka eller tre innan dusch och sängen. Ha det så himla bra så länge!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 28 april 2009 15:41

.........Men räven slank ur näven. Lika glad är jag ändå, men gladast är nog räven!


Nu var det ju inte riktigt en räv jag fångade, men väl en liten fågel av okänt fabrikat. Den hade flygit in i verkstan och hittade inte ut igen, så jag fångade den och släppte ut den. Men först var jag ju bara tvungen att ta en bild! Jag provade även att bli polare med den genom att ge den lite brödsmulor och vatten, men det föll inte riktigt i god jord.


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards