Alla inlägg den 1 april 2009

Av Leif Jendelöv - 1 april 2009 23:21

Har precis kommit hem från grannen som jag har hjälpt att sätta ihop lite siffror som han ska ha för att presentera för banken. Han ska också bli åkare! Siffrorna ser ju rätt bra ut, hoppas bara att de i slutänden stämmer. Kan ju meddela att hans siffror på inkört ligger ungefär där jag räknade på att våra skulle ligga, vilka inte alls är orimliga på något sätt. Snarare i underkant! Fördelen för honom är att det finns en historik på bil+körning att gå på, samt att han är kompis med han som ska sälja. Ska bli jäkligt intressant att få höra hur det går sen efter ett tag, men som sagt, hoppas att det går vägen.


Idag så låg det ett kuvert från våran kompis på SÅIFA i brevlådan. Skitbra! Tänkte jag eftersom jag är lite nyfiken på vad notan för släpet blir. Slet upp kuvertet och kollade direkt på "att betala-raden". 563 kr stod det!

?????????????

Sen tittade jag på specen, varvid det visade sig att det inte alls var räkningen för bromsarna, utan för vår stänkskärm som vi tog ut. I Februari! Så jag får nog vänta ett litet tag till innan jag får besked om slutsumman på släpet.


Idag så har jag även beställt ett bokföringsprogram. Det är så jäkla frustrerande att inte ha full koll på saker och ting i bokföringen. Jag lär ju köra parallellt med revisorn ett tag så att man ser att det stämmer, men sedan är tanken att jag ska kunna sköta den löpande bokföringen själv. Varför ska vi betala nån att göra ett jobb som jag i grund och botten verkligen vill göra själv. Framförallt när det inte riktigt fungerar som vi vill. Dessutom så tror jag att det är himla lärorikt att hålla på själv, även om man fortfarande måste ha nån auktoriserad att bolla med. Men det är just det där med att bolla som jag känner inte riktigt fungerar, eftersom han verkar rätt så oengagerad tyvärr. Tror säkert att han är fruktansvärt kompetent, men det hjälps liksom inte när det där personliga engagemanget inte finns där. Hoppas bara att jag grejar att göra det själv? Ser i vilket fall som helst fram emot det.


Idag kom dessutom månadens avräkning in på kontot, och kors i taket! Alla lass som fattas sedan tidigare plus alla månadens lass verkar finnas med. Har dock inte kollat riktigt till hundra procent ännu, så jag ska väl inte ropa hej förrän jag har kommit över ån. Nu är det bara att hoppas på att grejorna håller ihop så att vi kan rulla på framöver. Dags att sova kanske! Över och ut och sov så gott!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 april 2009 18:09

Jag skrev ett inlägg tidigare idag där jag tyckte att det var så skönt att Pontus sovvanor verkar stämma igen. Nu när jag var ute för att kolla bloggarna så var det helt borta? Nåja, bara att skriva ett nytt tänkte jag och gjorde det. När jag var färdig så hände det som händer ibland på min dator, nämligen att den får för sig att jag klickar på musplattan. Om då muspekaren råkar stå på nåt olämpligt ställe, vilket den gjorde den här gången, så försvinner hela inlägget. Alltså, bara att börja om från början.


Idag var det meningen att jag skulle åka in till stan. Jag skulle bara vänta på att Pontus skulle vakna. Det visade sig att han var trött, så han sov i fyra timmar, vilket gjorde att jag kom iväg väldigt sent och dessutom missade en sak jag skulle göra i stan. Men, det går väl fler tåg! En annan sak jag skulle göra var att besöka min revisor, men tror ni att han var kontaktbar eller? Nej! Börjar att bli lite jobbigt att han är så svår att få tag på, trots att man ringer både till kontoret och mobilen. Det slutade med att jag sprang upp och slängde in papperen genom brevinkastet. Hoppas att han får dem bara! Jag får väl försöka att ringa honom imorgon och höra efter. Om jag får tag på honom?


Jag var aldrig förbi det stora svenska möbelvaruhuset som öppnade sitt nya varuhus idag. Lär väl ha varit typ en miljon människor där idag. Men man lär väl hinna besöka det i sinom tid misstänker jag. Nu börjar Pontus misströsta lite, bäst att ta hand om honom. Ses och hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards