Alla inlägg den 23 april 2009

Av Leif Jendelöv - 23 april 2009 21:02

Nu har mössjäklarna varit framme igen. För andra gången så har de letat sig in i en av bilarna. Det som förvånar mig är att de hittar in nu! Inte i vintras när det var kallt och svårare att hitta mat. Hade ju möss i min 940 för ett antal år sedan och fick ett litet hål i baksätet. Nu har de varit och gnagit på Pontus bilstol, lite frigolit och annat mumsigt! Men alla som har barn vet ju att det hamnar allt möjligt i bilen, gammalt godis, en massa skräp, matrester mm mm. Så det finns ju mycket för en mus att kalasa på. Nu huserar dock en råttfälla i bilen, hoppas på jaktlycka i natt! Annars får jag väl stänga in katten i bilen över natten (Obs! Ironi)!


Alla barnen kom i säng relativt tidigt idag, hoppas bara att de sover hela natten. Pontus fick ta ett litet bad nu på kvällen också, vilket verkade göra mycket för hans välbefinnande. Han var faktiskt gladare efteråt. Att plaska i badet är nog det bästa han vet, framförallt om det stänker riktigt ordentligt!


Imorgon är det Fredag och bara en vecka kvar till 1:a Maj. Vi har fortfarande inte bestämt nåt om var vi ska ta vägen, dags att ringa Peter kanske. Får göra det imorgon tror jag. Imorgon så ska jag också få en prisuppgift på lite virke som jag ska ha till att panela väggen på vårt husvagnsgarage, hoppas att de har virket hemma också, för det hade inte den lokala brädgården. De skulle beställa hem i början av Maj, och då skulle det dessutom hinnas med en prishöjning i månadsskiftet. Nu ska jag nog gå och umgås lite med min äkta hälft, det har blivit alldeles för lite av den varan på sista tiden. Ajöss och gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 23 april 2009 15:36

Börjar att känna mig lite tjatig som bara skriver om alla jobbiga nätter, men jag måste ju få beklaga mig någonstans ju! Inatt så sov han extremt dåligt. Var vaken i en och en halv timme, sen så vaknade han med jämna mellanrum. Förmodligen så är det magen som spökar lite, för han har bajjat några gånger idag och då har det varit rätt så hårt. I vilket fall som helst så tär det på vissas humör att inte få sova ordentligt! Även om jag fick chansen att ta igen mig en stund nu innan jag hämtade Ronja.

........Nu måste jag ut och diskutera träkonstruktioner med min hustru.

Tjing!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards