Alla inlägg den 27 april 2009

Av Leif Jendelöv - 27 april 2009 23:01

Den ska man fylla i om man är delägare av ett fåmansföretag. Men den var nog inte så krånglig som den först verkade, så om du läser det här Stefan så har jag skrivit ut och fyllt i en åt dig med. Men för säkerhets skull så ska jag försöka att komma i kontakt med skatteverket nu i veckan. Det var bara det!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 27 april 2009 22:23

Jag har börjat att regla upp för panelen i alla fall. Så nu är en vägg nästan klar. Sen återstår ju "bara" att måla plank och att få upp själva panelen. Men det är ju i alla fall en början. Vi har haft Celinda här på eftermiddagen också, hon och Ronja har kört hårt hela dagen. Så nu i kväll så var hon bra slut Ronja. Somnade i soffan under bolibompa!


Har även varit iväg på tiomånaderskontroll av Pontus, vilket gick bra. Han följer sina kurvor som han ska. Helt otroligt att den lilla snart blir ett år. På nåt vis bara flyger ju tiden iväg!


Apropå att fylla år så blir ju våran cooling, Ronja fyra år imorgon. Fast om man frågar henne så är hon inte särskilt cool, för det är ju bara killar som är coola. När jag försöker tala om för henne att jag tycker att tjejer är mycket coolare än killar (och det där med coolhet är minsann väldigt viktigt) så tittar hon på mig med en blick som om jag var från en annan planet, om ens från samma solsystem? Lina försökte få henne att sätta på sig en fin klänning igår när Mormor och Morfar var här, och hon försökte idogt kan jag intyga, men eftersom klänningar och kjolar är väldigt ocoola så bidde det ett par väldigt coola byxor istället. Det vill säga ett par mjukisbrallor! Nog för att jag alltid gick i mjukisbrallor när jag var yngre, men det var ju knappast på grund av coolhetsfaktorn!


Har också insett att det är dags för den årliga kontrollen av Clion om två veckor, vilket aktuelliserar problemet med det avrostade avgassystemet. Blir nog tyvärr svårt att svetsa ihop som det ser ut, men ett nytt är ju svindyrt! Dessutom så låter det som om det är ett hjullager till som är på vippen att säga upp sig. Alltid är det något!


Fast det gäller ju tyvärr också lastbilar. Imorse så kom Stefan inte ens till Uppsala innan det var dags att uppsöka verkstad. Bilen kändes orkeslös, vilket visade sig bero på att det var dåligt matartryck till spridarna. Efter byte av en tryckgivare i tanken så blev det bättre och inom felmarginalerna, men tyvärr så vart det ett ojämt tryck vilket meken trodde berodde på att pumpen var på väg att lägga av. Shit tänkte jag! Det blir nog dyrt. Stefan frågade och SMS:ade mig en prisuppgift på 2500:-. Jag ringde upp och sa att han hade glömt en nolla, men det stämde faktiskt! Så ibland kan man faktiskt bli positivt överraskad. Sen tillkommer ju dessutom jobbet, men ändå! Men den gamla pumpen får ändå knata på ett tag till, så får man försöka att planera in det jobbet nån gång.


Jag fick också höra om den senaste sparåtgärden på lastbilar idag. Nämligen att skippa backväxeln. Det var så att när jag satt i telefon med Stefan så skulle han tråckla sig ut på vägen, bara timmerbilen framför honom backade undan. Men efter ett tag kommer chauffören fram till Stefan och säger att han inte har nån backväxel, så han får åka ut en annan väg! Så kan det gå om man är dumsnål och inte köper till backväxel på ekipaget. Haha! Nu får det vara slutbloggat för ikväll, ajöss o gonatt på er allesammans!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards