Alla inlägg den 22 april 2009

Av Leif Jendelöv - 22 april 2009 22:16

Har haft fullt upp idag! Efter att jag skjutsat Ronja till dagis så åkte Pontus och jag in till stan för att uträtta en drös med ärenden. Bla så var vi till nya IKEA-varuhuset. Var hemma strax innan Albin kom hem för att nån halvtimme senare åka vidare till dagis för vernissage och föräldrafika. Jag skulle ju dessutom ha David med mig hem också, vilket trots allt var lite nervöst. Sist jag hade med honom hem följde han ju inte direkt med frivilligt så att säga. Den här gången så var han lite tvär medans vi var kvar på dagis, han ville inte alls komma in och vara med på fikat eller visa vad de har gjort på dagis. Men det var inga som helst problem att få med honom till bilen och det var full rulle direkt när vi kom hem. Vattenkrig, helikopterbygge, flugmassaker mm mm. Jo! Sen kan jag ju inte låta bli att berätta att hönsen har fått veta att de lever idag. Jag var ut en snabbis och råkade höra att det var ett fasans liv på hönsen. Jag hör också när jag lyssnar lite noggrannare att Ronja och David är där, så jag måste ju naturligtvis titta efter vad de gör. När jag kommer dit så springer de söta små barnen omkring i hönsgården med varsitt badmintonracket, hönsen är i upplösningstillstånd och de har roligt som aldrig förr. När jag har fått ut dem så säger David, som om det var den naturligaste saken i världen, att de bara håller på att daska dem i rumpan. Måste väl testa antar jag? Jag försökte att förklara för dem att hönsen nog inte alls tyckte om att bli daskade på rumpan. OK! Tyckte de, och sprang glatt vidare till nästa lek.


Efter maten så har vi även hunnit med att städa på dagis, men det är bara idag, för vi bytte bort vår Onsdag sist mot den här. Sen var det vidare färd till Mormor för att hämta Lina. De råkade bli utlåsta när jag var på dagis, så Mormor tog med Lina hem. Sent om sider kom vi hem och nu har barnen efter läxorna och städning äntligen kommit i säng. Nu återstår bara att få i säng Annika och mig. Gonatt på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 april 2009 07:39

Jag glömde ju bort att berätta varför Busan var till veterinären, så jag får väl göra det nu istället. Vi kan ju inte veta säkert, men med största sannolikhet så är det den förbannade grannkatten som vart framme igen. Busan har ett fult bett på ryggen, vilket efter ett tag blev riktigt inflammerat och fullt av var. Inte snyggt alls! Risken att grannkatten råkar ut för en olycka ökar ju liksom för varje gång jag ser den. Grejen är ju att Busan är ju inte den allra modigaste katten, men däremot lite dum, så hon ligger ju bara på sin plats. Tror knappast att hon flyger på någon annan. Grannkatten däremot har vett nog att förstå att den ska hålla sig undan för mig, har ju jagat den några gånger. Dags att ta till "grövre ammunition" kanske? Så nu fick du svaret på vad hon råkat ut för Micke!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 22 april 2009 07:29

Har precis skickat iväg barnen till bussen. Men de var sena, så vi får väl se om de hinner? Men det gör de nog. Det skulle ju undelätta ifall de (Albin) kom upp i tid på morgonen, men det går minst sagt segt att komma upp ur sängen. Dessutom så väcker man så gott som alltid Ronja i sina ansträngningar att få upp dem. Dags att fixa egna rum? Som det är nu så är det ju Ronja som är mest morgonpigg, hon som verkligen behöver sova på morgonen. Men hon är pigg som en lärka på morgnarna. Kan ge mig attan på att det går över tills det är dags att börja skolan för henne och hon också måste gå upp på morgonen. Nåja, Pontus sover i alla fall ännu så länge. Hej på er så länge!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards