Alla inlägg den 31 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 31 oktober 2009 23:25

Jo, det är ju faktiskt båda två idag. Vi har haft en enkel halloweenmiddag här idag med svågern och dennes familj som har kommit över från Åland. Fast vi var tvungna att vända på den, så att vi började med efterrätten och avslutade med varmrätten. Kan ju bli så ibland! Men efterrätten bestod i alla fall av en havtornscheesecake som jag och Ronja (Annika gjorde faktiskt bottnen också) bakade. Den blev supergod, vilket jag faktiskt tror att gästerna tyckte också, för den tog i alla fall slut.


När gästerna åkt så väntade ju körslaget med tillhörande lördagsgodis. Vart faktiskt riktigt förvånad över att Amy åkte ut, trodde att hon hade en massa fans som röstade på henne! Själv tyckte jag nog att det var Stefan som presterade sämst. Kunde de ha gjort ett tråkigare låtval än "Du är min man" som första framträdande. Uppenbarligen finns det en hel drös med folk som tycker att den (fortfarande) är bra, eftersom den fortfarande efter hundra år tydligen ligger kvar på Svensktoppen.


I morgon så kan man förhoppningsvis kunna få nåt gjort ute, men jag har inte sett nåt väder ännu. Skulle behöva kratta en massa löv efter eken bland annat. Sen så har jag ju några fönsterbleck att få upp också, samt byte av däck på båda bilarna och en släpkärra. För att inte tala om en översyn av handbromsen på den stora röda inför kommande besiktning, vilket jag har skjutit upp alltför länge. Kanske rentav slutar med att det inte blir ett enda dugg uträttat, vad vet väl jag? Jo, nämligen att jag ska gå till sängs, goodbye och gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards