Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 1 oktober 2009 23:30

Var tvungen att filma lite idag när vi matade kycklingarna. Tyvärr hann jag inte med att filma innan de ätit upp makaronen, men de är söta att titta på ändå.


http://www.youtube.com/watch?v=p31TAfJiqqU

Av Leif Jendelöv - 1 oktober 2009 20:42

Tidigare idag så ringde Barbro och undrade ifall jag hade möjlighet att köra i morgon. Typiskt att de ringer den här veckan när jag redan har jobb. Men på nåt konstigt sätt så brukar det ju ändå vara så, en naturlag tror jag! Annars så har jag fortsatt att jobba i Gränby med lite dräneringsjobb samt att vi har grävt ner en vattenledning. I morgon så ska vi fortsätta att dränera.


Jag har också lyckats att byta min gamla släpkärra mot ett lass grus. Han ska komma i helgen och hämta skrotet. Tycker nog att det är rätt så bra betalt för den vagnen, men det är ju inte jag ledsen för. Annars händer det ju inte så mycket när man jobbar, allt rullar liksom bara på.


Pontus är fortfarande störtkär i "syckling" och har nu också kommit på hur man öppnar luckan, så vi har varit tvungna att binda ett snöre runt för att inte vara tre kycklingar fattigare. Roligt att det finns någonting annat än bollar i hans huvud kan man ju tycka, men det går väl å andra sidan över.


I dag hade jag räknat med att få lite pengar från vår gamla speditör, men det kom ju naturligtvis inga. Det ställer ju till det en hel del kan jag ju säga, men det löser sig väl på nåt vis. Måste dock ringa den skojaren i morgon. Synd att han ska jävlas in i det sista tycker jag! Det var väl allt för idag då, tack o hej!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards