Alla inlägg den 26 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 26 oktober 2009 21:53

Har varit på styrelsemöte nu i kväll. Alltid kul att få vara med i en styrelse tycker jag. Vi är ju en rätt så aktiv förening som har gjort rätt mycket det senaste året och nu börjar det bli dags att summera året inför årsmötet. Kul att se att man faktiskt har uträttat nåt! Annars så har jag ju haft fullt upp större delen av dagen med badminton och dagis mm. Som tur är så blev vi bjudna på mat i kväll av svärmor, så vi slapp i alla fall att laga mat i kväll.


I morgon är det lämning på dagis och sedan direkt vidare till badmintonen. På kvällen är det sedan simskola för Albin, pingis för Lina och innebandy för mig. Våra Tisdagar är rätt så fulltecknade faktiskt. Men det är i alla fall sista veckan för simskolan, så sen blir det lite lättare att få ihop Tisdagarna. Nu så ska jag gå och titta på sporten, tjingeling på er!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 26 oktober 2009 16:00

I förmiddags så var vi ju iväg till Fyrisfjädern för att spela badminton, och det gick jättebra. När jag har pratat med Både Lina, men framförallt Albin, om att vi ska spela badminton den här veckan, så har det varit pest och pina. Men efter vår lilla uppvärmning i köket igår så var de riktigt taggade och tyckte faktiskt att det var jättekul. Så nu blir det fortsättning i morgon! Lina har redan börjat prata om att börja träna!


De två mindre har varit på dagis idag och efter det så skjutsade jag Ronja till Mormor så att hon kunde leka med kusinerna under eftermiddagen, det var en hel drös med kusiner där idag. Fast Lina och Albin ville inte följa med, de hade nog lite spelabstinens antar jag.


Har också varit ute och tittat till kycklingarna, och de verkar ha det rätt så bra. Hoppas bara att det fortsätter så, vill inte ha några dödsfall nu. Inte kan jag sätta igång och kläcka några nya heller, eftersom hönsjävlarna fortfarande totalvägrar att lägga några ägg. De har haft ett långt uppehåll nu! Nu är Pontus lite grinig på mig, han tycker inte om när man sitter vid datorn istället för att underhålla honom, så det är väl lika bra att gå iväg och försöka roa honom på nåt vis. Ses och hörs!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards