Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 20 oktober 2009 23:43

Nu har jag suttit framför TV:n och varvat ned efter innebandyn. Spelade idag trots att jag nog inte borde ha gjort det, förkylningen kändes av kan jag säga. Man orkar liksom inte lika mycket som vanligt. Men nu blev det spel i alla fall och nu återstår bara en dusch innan sängen.


Som jag skrev tidigare idag så hände det ju ett litet missöde och större delen av eftermiddagen har gått åt till att vädra och elda, men nu luktar det mindre igen. Ronja ville knappt gå in när vi kom hem från dagis, gick och hulkade sig och letade efter ställen i huset där det luktade mindre. Efter ett tag kom hon ned från övervåningen och tyckte att jag skulle flytta hennes säng till ett annat rum där hon kunde stänga dörren, för luktens skull! Pontus och jag har dock vant oss och har gått omkring här hemma i dimmorna mest hela dagen. Undrar hur nyttigt det är med os från smält plast egentligen?


Imorgon så ska Ronja ha gympa på dagis, det har hon sett fram emot sedan helgen sedan vi hittade fina innegympaskor till henne. Så det har liksom varit veckans grej för henne! Pontus får nog däremot vara hemma i morgon med. Han är fortfarande rätt så snorig och täppt, ungefär som en annan med andra ord. Nu får det vara slutbloggat för idag, tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 20 oktober 2009 11:23

Dock inte idag. Skulle koka Pontus nappar för att det helt enkelt var dags för det. Tyvärr så satte jag napparna på spisen och gick sedan och pysslade med Pontus. Efter ett tag tycker jag att det börjar lukta konstigt och går ut i köket för att titta efter. När jag ser en rykande kastrull på spisen så kommer jag ju ihåg napparna och lyfter på locket. Resultatet visas nedan! Tur att jag sparade en napp, annars hade det varit katastrofläge vid det här laget. Så kan det gå ibland, nu ska jag fortsätta att vädra!


/Leffe

Brända nappar  

Ovido - Quiz & Flashcards