Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 28 oktober 2009 20:16

Vi kom iväg i morse också faktiskt, och dessutom så var det en kompis till mig där som har en jämnårig son med Albin. Så de kunde spela lite ihop. Kul! Idag så fick de även lite teknikträning av ledaren som var där, men det var tyvärr inte helt uppskattat av Albin. Kul i fem minuter, sen så har han tröttnat och tycker att han redan kan allt. Tränaren står ju liksom bara och tjatar när Albin i själva verket vill komma igång och spela. Han har ett enormt tålamod den killen! Men det hör väl kanske i viss mån till åldern också misstänker jag.


Jag har också pratat med redovisningstjejen som håller på med vårt bokslut och faktum är att balansräkningen ser inte fullt så illa ut som man kanske skulle kunna tro. Det känns ju positivt! Gäller bara att det håller i sig med jobb nu så att vi får chansen att jobba i kapp lite. Men det känns trots allt lite tungt ibland när man har med en del puckon att göra. Den här branschen är tyvärr full av dem, framför allt verkar det gälla alla personer som på minsta sätt har med ett visst lastbilsmärke från Södertälje att göra. Det verkar sitta i väggarna i deras organisation att vara nonchalanta samt att sakna all typ av servicekänsla. Blir så jäkla arg och frustrerad varje gång man pratar med dem, så jag försöker helt enkelt att låta bli! Nu så ska jag se till att barnen stannar kvar i sängen, ha det så bra!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards