Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 13 oktober 2009 23:01

Idag så var vi bara tre stycken som kom till innebandyn. Det känns som om det är lite för få deltagare måste jag erkänna, men det gick faktiskt att spela på tre personer också. Men det blev allt långa pauser mellan matcherna! Annars så har ju dagen varit som de flesta andra, jag har med andra ord inte fått tag på alla som jag skulle ha tag på. Men jag tar nya friska tag i morgon med det.


I dag när vi satt och stressade i oss varmkorv innan Albins simskola sa han att han "nog började bli vegetarian"!

-Då borde du ju kanske inte äta den där korven, sa jag till honom. Varvid han svarade:

-Jag sa börjar, jag äter fortfarande korv och hamburgare.

Tänk vad lätt saker kan vara i den åldern, man kan liksom anpassa sina ställningstagande så att de passar ens egna personliga tycke och smak. För honom handlar ju inte det där med att vara vegetarian ett ideologiskt ställningstagande, utan att slippa äta sådant som man inte tycker om. Smart! Tycker nog han själv i alla fall!


I morgon bär det av till Micke för att hämta lite kött innan jag skyndar hem igen för att ta emot nån från anticimex. Eftersom vi har bytt villaförsäkring så måste de tydligen göra en inspektion av grund och vind, spelar liksom ingen roll att vi har haft avtal med dem förr. Nu så ska jag duscha och sova, gonatt!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 13 oktober 2009 09:09

Idag så blev det lite sovmorgon för mig och de mindre barnen. Lämnade Ronja och Pontus på dagis vid kvart i nio, och då var de andra barnen på dagis i full färd med att gå ut. Så jag timade lämningen rätt så bra med andra ord. När jag åkte därifrån så var alla barn fullt sysselsatta med att leka med snön. De tycker ju att snön är så himla kul, framför allt den första som kommer. Trodde nog att den skulle försvinna på en gång, men nu så har det precis börjat att snöa igen. Rätt så rejält dessutom, men den försvinner nog fort ändå! Nu så ska jag gå och stoppa in en tvätt med överskitiga arbetskläder i tvättmaskinen, ha det så bra så hörs vi!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards