Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Leif Jendelöv - 18 oktober 2009 21:31

Dagen har gått i ett huj! Förmiddagen fixade vi lite här hemma innan jag skjutsade iväg Ronja till David. Hem för en snabblunch och fortsatt färd till Österby och Albins simskola. Tyvärr så blev det en massa tjafs innan vi kom iväg, så kanske börjar det komma nu när den nästan är slut. Det har ju gått så smärtfritt hittills att få iväg honom på simskolan. Hoppas att det var en engångsgrej! Vi föräldrar är ju bannlysta under simskolan, vilket jag tror är jättebra, men idag så smög jag ned i simhallen i slutet och tittade på. De är ju jätteduktiga! Riktigt kul att Albin fick börja på simskolan till slut.


När vi kom tillbaka från simskolan var det dags för föreningsmöte på dagis. Vi har ju barnen på ett föräldradrivet dagis, så det blir lite olika möten och sånt. Men det fick min kära hustru åka på medans jag försökte att roa en förkyld Pontus, vilket inte har varit så lätt minsann. Sen så var det bara att sätta sig ned och äta kvällsmat innan det var dags för nästa aktivitet. Badminton! Idag när jag kom dit så satt det en lapp på anslagstavlan om höstlovsaktiviteter för lågstadiebarn. De får gratis prova på att spela badminton under några dagar. Måste försöka att få med Albin och Lina på det, fast jag vet att det kommer att mötas av protester! Skulle ju vara kul ifall någon av dem skulle tycka att det var roligt.


Nu har jag precis kommit hem från badmintonen och ska väl bara till att varva ned lite. Min äkta hälft sitter bredvid och läser mina tidigare inlägg och klagar på min stavning. Har visst av bara farten skrivit tjabo istället chabo, och då gäller det våra höns alltså. Pinsamt! Jag som tycker att jag är rätt så noga med att försöka stava och skriva rätt! Sånt är livet, nu ska jag nog glo på burken ett tag. Gonatt!


/Leffe


PS. Nej Katarina, jag har inte börjat att läsa tegelstenen som Albin lånade hem. Men jag känner att jag måste åtminstone läsa lite grann i den!

Ovido - Quiz & Flashcards