Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Leif Jendelöv - 24 augusti 2008 22:37

Idag har badmintonsäsongen börjat igen, och eftersom det inte blev nåt förra veckan så utnyttjade vi den timmen idag. Med andra ord så blev det två timmar. Hård start på hösten, men det är väl kanske lika bra det, för jag kände mig rätt så stel faktiskt. Kommer nog att känna av det senare i veckan.

  Tidigare idag så har vi byggt på hönsgården, och nu är den nästan klar (hört det förut eller?). Återstår bara att spänna upp trådar mot rovfåglar. Apropå rovfåglar så trodde vi att vi hade blivit av med en höna till idag. Hon hade helt gått upp i rök, men senare på kvällen när vi skulle stänga till så hade hon kommit till rätta igen. Skönt! Men det betyder väl att det finns en ny ägghög någonstans på tomten. För det hamnar banne mig inga i värpredena. Men nu ska de ju gå inne i hönsgården, så då ska vi ju rimligtvis komma ifrån det problemet i alla fall.

  Den här veckan jobbar jag bara Må, Ti, On och Fr eftersom vi ska till Arvika på Torsdag och hämta hem våran "Bad bull" som den visst kallas. Jag såg för övrigt en bra slogan som jag tror att jag ska kopiera:

"Din dröm, Min vardag, Volvo FH16".

Det får nog bli allt för ikväll, gonatt Sverige.

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards