Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Leif Jendelöv - 1 augusti 2008 22:07

Äntligen någonting positivt att rapportera. När jag kom hem idag så väntade ett brev från bolagsverket på mig. Så nu är bolaget registrerat och klart. Bara att skaffa en bil och börja köra ,samt förhoppningsvis håva in en j-a massa kosing;). Har även pratat med vår blivande uppdragsgivare, och han verkar väldigt positiv. Skaffa en bil och kör bara, har hur mycket körning som helst säger han. Han var även positiv till vårt upplägg med förarbyte mitt i veckan. Skulle vara jättekul ifall det kunde funka med två stycken på en bil. Då skulle man ju dessutom kunna få lite mera fritid också, alternativt tid till att fixa pappersjobb eller mera inkomster.

  Idag var även storesyrran och min lilla skäggiga svåger här, han fick det tveksamma nöjet även den här gången att sköta grillen. Måste erkänna att han är väldigt duktig på det, vart väldigt gott. Dessutom tog vi, något sent kanske, vår första egna färskpotatis för i år. Den var också väldigt god.

  Kycklingarna lever och nummer fyra verkar komma tillrätta med sina ben. Tur det, för det är inget kul att ta bort såna där små. De är ju trots allt så söta och oskyldiga. Om en vecka ska det om det funkar även vara dags för kläckning för de äggen som den ena hönan ligger på. Kanske låter negativ, men jag tror inte så mycket på dem. Fast förutsättningarna är väl något bättre än sist, så vi får väl se.

  Imorgon ska vi förhoppningsvis komma igång med hönsgården. Spännande!

Sen ska vi jobba på dagis med nåt himla stängsel på Söndag. Plus att vi ska göra vår del av sommarstädningen. Fullt upp i helgen med andra ord.

  Men jag kan ju bara upprepa den goda nyheten: Bolaget är äntligen klart, och i och med att vi har ett organisationsnummer så kan vi gå vidare till banken. Har redan hittat drömåket, ska prata mera med Stefan på Söndag när de kommer hem från Furuvik.

Ha de'

/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards