Alla inlägg under januari 2010

Av Leif Jendelöv - 3 januari 2010 19:40

Idag var Lina och jag in en sväng till stan och storhandlade. Lina ville köpa en "pets" också. Det är små djur, typ hundar eller katter, med abnormt stora ögon som ungarna i samlar på. Som alla andra samlarprylar för barnen så kostar de sjukt mycket pengar. Hur mycket kan det kosta att tillverka ett litet plastdjur egentligen? Men så länge de köper dem för deras egna pengar så kan man ju inte säga så mycket.


Idag så övervann hungern Busans avsky för de små katterna och hon kom ned i hallen för att äta när de var där. Stod och fräste åt dem ett tag och tittade sen på mig som om hon undrade när jag skulle flytta på de äckliga små sakerna. Scooter, hon heter faktiskt så, reste ragg till slut och fräste tillbaka. Hon undrade nog vad det där var för surtant. När de fräst färdigt åt varandra så stängde jag ut Kitty och ungarna i köket så att Busan kunde äta. Det gick fort! Sen sprang (nåja!) hon upp och lade sig i sängen igen. Ibland undrar man ju vilken planet hon kommer ifrån?   


Nu är det snart dags att lägga barn så att vi kan sätta oss ned och titta på Damernas detektivbyrå. Den är ju rätt så kul! Allt för idag, tack o adjö!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 2 januari 2010 23:54

Lyckades att fixa stoppet i avloppet idag, fast tyvärr så funkade inte bandet jag fick av Tobbe. Det var alldeles för grovt! Det visade sig när jag väl hade fått loss stoppet att det måste vara en svacka på röret, för det verkar som om det står vatten kvar och det har i sin tur bildats en massa avlagringar som nu hade släppt och fastnat. För tillfället så funkar det igen i alla fall, hoppas att det kan fortsätta med det bara.


Har också hunnit med att ploga lite idag. Lär ju få göra det i morgon med, för det har ju fortsatt att snöa mest hela dagen. Så mycket mer har jag väl inte gjort idag, men vi har sagt att vi ska försöka att ta tag i alla foton man tar men aldrig gör något med. Kan ju vara kul att ha lite ordning på dem sen när barnen blir äldre.


Kattungarna blir bara livligare och livligare. De röjer runt hej vilt mest hela tiden. Kitty har dessutom blivit bättre i magen efter en tredagarskur med avmaskningsmedel, så nu känns det som om det har blivit lite mera ordning på henne i alla fall. Nu får det vara färdigbloggat, tack o hej!


/Leffe

Av Leif Jendelöv - 1 januari 2010 23:45

......får vi väl härmed sända till Åland. Barnen här på Svartmyren har nämligen fått en ny kusin där. En flicka som föddes på förra årets sista dag. Har inte hört så mycket ännu, men vad jag förstår så har allt gått bra.


Annars har det varit dagen efter här hemma. Sov länge i morse och har gått på lite halvfart. Men jag har hållit på lite med avloppet på övervåningen eftersom det är nåt som inte står rätt till där. Förmodligen någon som spolat ned något som inte borde ha spolats ned. Det är inte stopp, men det sitter något i en krök och stoppar upp och det står vatten kvar i ledningen. Tyvärr är det ju en bit in och jag hade inget bra hemma att rensa med, men nu har jag fått ett band att försöka rensa med av Tobbe. Ska försöka att få till det imorgon. Men man märker verkligen hur mycket man behöver två toaletter när man är utan den ena! Nu ska jag gå och sova, gonatt!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards