Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Leif Jendelöv - 16 januari 2010 22:54

Idag var vi iväg och åkte lite skidor och lekte i lite snöhögar. Det var kul! Pontus ville bara åka kana från snöhögarna och skrek som en besatt när vi gick in och fikade. Tog en bra stund innan han kom på att han nog gärna var lite fikasugen han med.


Sen for vi iväg en liten sväng till stan. Bland annat för att Albin skulle få titta lite på bowling. Han är nämligen bjuden på bowlingkalas i morgon och tycker ju inte om nya och okända saker, så han fick se hur det ser ut och hur det funkar. Nu tycker han nog att det ska bli kul att åka iväg i morgon. Tyvärr så var bowlingen fullbokad just idag pga nån tävling, annars så var tanken att vi skulle ha provat på att bowla lite.


Albin har kommit på att han vill spela tennis också, så han frågar mig med jämna mellanrum ifall jag har ordnat nån tennisträning åt honom ännu. Vilket jag ju inte har gjort, men jag borde ju försöka att få iväg honom så att han får prova på det i alla fall. Samtidigt så vet jag ju hur det brukar vara, han är eld och lågor ända tills han inser att det faktiskt krävs lite engagemang och att man tränar ett tag innan man kan spela hyffsat. Dessutom så ingår ju uppvärmningsövningar samt andra övningar som inte innebär att man direkt spelar, och då är det ju inte så kul längre. Men han måste ju få prova på! Nu får det var färdigbloggat för ikväll, ajöss!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards