Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Leif Jendelöv - 14 januari 2010 11:06

Idag kom Ronja och Pontus iväg till dagis i alla fall, men det satt rätt så långt inne. Har ju inte riktigt fått tillbaka rutinerna efter lovet ännu. I vanlig ordning så bajsade ju Pontus precis när man skulle klä på honom också, och när han var bytt på så skulle ju Ronja göra samma sak. Hon är ju dessutom inte den snabbaste på att få saker och ting att hända, så på vägen till toaletten hinner hon glömma bort flera gånger vad hon ska göra. Så mycket att göra och så lite tid! Sen när väl alla var färdiga med sina toalettbestyr och jag för femtioelfte gången skulle börja klä på dem så kom jag ju på att det är torsdag idag. Det innebär att barnen ska ha matlåda med sig till dagis. Som tur är så hade jag risgrynsgröt kvar, så det fick de med sig i mattermosen. Får väl se hur det gick sedan när jag hämtar dem. Det hela slutade dock med att vi kom över en timme försent till dagis, vilket i och för sig inte gör så mycket, men det är bra om man kan vara där innan niosamlingen. Vilken vi kom mitt i! Så kan det vara ibland.


Albin och Lina är dock hemma idag med, men de mår mycket bättre idag. Lina klarade sig dessutom från att kräkas, så idag får de ta igen sig så att de kan återgå till skolan imorgon. Nu hoppas jag bara att Mamma och jag klarar oss också. Jag känner inte av något men min äkta hälft börjar att bli rejält förkyld. Men det är nog i alla fall bättre än magsjuka tror jag!


Skulle nog behöva komma in en sväng till stan idag också, men vet inte riktigt hur jag ska lösa det med barnen. Desutom skulle jag behöva vänta in posten vilket gör att jag inte skulle hinna hem till dagis i tid. I morgon är de ju inte på dagis, vilket skulle betyda att jag skulle släpa med dem. Känns inte helt lockande med tanke på att jag ska träffa banken bland annat. Men det löser sig nog det också till slut. Nu tänker jag inte skriva nåt mera, tack och goodbye!


/Leffe

Ovido - Quiz & Flashcards